30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Pysslig: Tack! Nu lagar jag till råga på allt middag. Men sen får det vara nog!
aigee: 10 dagar?! Shit vad tiden går!! Börjat känna något ännu???
Pysslig: Tack! Nu lagar jag till råga på allt middag. Men sen får det vara nog!
aigee: 10 dagar?! Shit vad tiden går!! Börjat känna något ännu???
aigee: Tänkte väl, fick inte ihop det lite för det kändes som vi plussade ungefär samtidigt
Vad trött jag blir! Skickar maken till Apoteket för att köpa 2 saker (hostmedicin och febernedsättande till Ida). Och vad kommer han hem med? Jo, bara febernedsättande.... Nu får jag sätta mig i bilen och åka in till Apoteket. Allt ska man tänka på!! *hormoner*!!
aigee: Jaa, det är ju nästan lite synd om dom ibland. Men bara ibland
juni: Usch vad läskigt med olyckan! Skönt att du kunnat delegera lite uppgifter! Bra gjort!
Ego: Har knappt sovit något på en vecka nu sen Ida blev sjuk. I natt har Ida legat hos oss igen och hostat, snorat och snurrat runt. Och jag har hostat så jag har skitont i luftrören. Till råga på allt så läcker det varje gång jag hostar. Är orolig att det är fostervatten, men det kanske bara är urin?!! FUnderar på att ringa förlossningen iaf och fråga. Med Ida började jag läcka fostervatten 2 dagar före hon föddes och det känns ungefär likadant.
Men det kan ju som sagt vara urin också även om det inte luktar... Har som mensvärk också...
Bråkar massor med maken också då det känns som jag får göra allt här hemma och det enda han pratar om eller tänker på är garaget som ska bli klart innan bebisen. Och så våra förkylningar och sömnbrist på det... Inget roligt alls just nu!
Sorry för egoinlägg... Nu ska jag hosta vidare..
Milla: Det är säkert bara urin nu också. Det har lugnat sig, sen igår kväll fick jag byta trosor 3 ggr och i natt när jag hostade som värst körde jag med bindor
Får försöka lämna över lite ansvar på maken. Förstår ju hans stress också med garaget som måste bli klart (iaf målas utvändigt och tak på) innan det blir för mycket höstväder och innan bebisen kommer.
Usch, låter som samma förkylning som Ida har Hon har varit sjuk en vecka nu, tycker så synd om henne. Hade 38,1 förut och hostar så hon kräks...
Ela: Fy vad jobbigt med kräkningar & foglossning! Hoppas du mår bättre snart, inget kul att må illa ju HÄr är också bebisen lugnare i magen än vad Ida var. I måndags var jag orolig för att jag inte hade känt något, så det var skönt att komma till BM och lyssna på hjärtljuden.
Och det är säkert urin som du säger. Det har lugnat sig nu så jag skiter i att ringa FL. Men skulle det komma mer ringer jag kanske för säkerhets skull. Med Ida så sipprade det ju utan nysningar/hostningar.
Näe, garaget måste ju inte vara helklart. Men taket MÅSTE ju på innan hösten och vintern och sen är det ju bra om det hinner målas klart eftersom allt inte är grundmålat ännu. Sen är ju gubben sekreterare i vägföreningen, vi har möten med kooperativet, har en stor tomt att ta hand om plus lite andra skavanker på den gamla husdelen som måste åtgärdas före vintern (så inte vattnet fryser i år igen och det blir läcka från taket) och ska försöka hinna jobba heltid.
Maken ringde förut för att fråga hur det gick och då började jag storgrina i telefonen. Tydligen så pass mycket så han tog en halvdag och är på väg hem nu. Jag är så trött så jag får mjölksyra i armarna av att dom bara hänger där. Lyckades iaf få Ida att somna så nu ska jag också ta igen mig.
Förlåt för alla ego-inlägg! SÅ skönt att ha er och att få skriva av sig lite! Kram på er!
Ela: Har slappat med Ida på magen. Blev en sen lunch, 14.30, men jag fick iaf vila. Nu svullar jag choklad också, mums!
Milla: Ibland är de underbara, våra män!
Sparken: Jättegrattis till lillasyster! Vad skönt att allt gick bra och att alla mår bra! Kram!
aigee: Jobbigt med så mycket förvärkar. Hoppas det lugnar sig snart
sara: Usch för dålig sömn! Hoppas det blir bättre snart, för det är jobbigt att vara zombie en längre period.
Ego: Nu är botten nådd, bägaren fylld och allt vad det heter. Är så trött på dessa baciller nu så så fort jag fått upp blodsockret en aning ska jag ringa sjukvådsupplysningen. Ida har haft feber sen förra fredagen. Trodde det var på väg att gå över, men icke. Den ligger konstant mellan 38-39 grader nu och hon hostar så hon kräks upp allt varje dag, får knappt i sig nån mat förutom välling som varje gång ändå kräks upp. Tvättmaskinen går i ett och hon sover jättedåligt. Maken är snorig och hängig och jag hostar nästan upp lungorna... Trodde Ida skulle kunna gå till dagis imorgon, men det är ju bara att glömma. Suck o stön...
Nu ska jag äta lite och sen ringa 1177 så får vi se vad dom säger... Vink vink till alla som jag missat!
Tack allihopa! Det slutade med att jag inte ringde 1177 för vi tyckte Ida verkade må bättre. Sen slutade det ändå med att hon hade 38,5 i feber igår kväll. Men imorse var febern borta (36,5), men hon hostar fortfarande massor och näsan är helt förskräcklig. Syrran tar hand om henne idag så jag kan jobba lite, och inte bara vabba innan nästa föräldraledighet
Kram till alla som sover dåligt, har foglossning, svettas eller mår halvkrasst. Och kram även till alla som mår bra. Ska försöka få lite gjort på jobbet, ska smita tidigare och klippa håret idag. Hoppas inte hon sätter saxen i ögat på mig när jag får mina hostattacker!
Mini: Oj, missade ju Jättefint gjort att fira Lillys födelsedag
Pyttis: Jag hade problem med ansträngningsastma när jag var yngre. Känner av det ibland fortfarande och får alltid kraftig hosta vid förkylning. För 2 år sen fick jag åka till akuten pga hosta och andnöd. Läbbigt!
Ullared låter skojsigt och nu är det ju lite mellanperiod (från lön och barnbidrag osv). Jag var ju där för 10 dagar sen ungefär och det var jättelugnt då med.
juni: Kan man få sammandragningar av GB-glass??!! Då ligger jag i farozonen! Nävars, dåligt skämt...
Skönt att allt såg bra ut och att du fick medicin. Tycker helt klart du ska ta dig en tupplur först, annars ger nog inte läsningen så mycket!
Fuck vad tråkigt det är på jobbet!
juni: Mm, det är väl det som är problemet. Jag får inga uppdrag Vad duktig du är!