Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Mandra. Bra tips med för och emotlista, det ska jag fundera på. Grejen är ju att jag inte vill riskera något med ryggen, men inte heller bli sövd så att jag inte kan ta hand om (eller kanske mest NJUTA AV) bebisen... Om jag kunnat få KS men vara vaken så skulle nog det vara det jag helst vill tror jag. Tyvärr verkar det inte vara något alternativ för mig

Pyttis: Det är en toppenidé, men jag ska nog fundera några dagar till innan jag använder den... Jag tycker det uppkommer nya tankar/förutsättningar hela tiden... Ska absolut använda den innan samtalet!

Pregga: Tänk att värkarna gör nytta iaf, de gör ju att du öppnar dig! Jobbig situation med systern, det är ju liksom inte henne du valt att dela livet med

Lena: Skönt att dt gått bra, trist att bli en hök, man blir ju överkänslig till slut och bubbig för något som borde ligga inom gränsen för OK... Kram! Toppen med pottintresse!

Milla: Härligt att han GÅR!!!!!!

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

mandra och Milla: Jag kan förmodligen inte få ryggbedövning, och KS utn bedövning (finns det nån annan förresten) är jag inte så sugen på...

Pregga: Jaha, jag var övertygad om att de gör nytta

• Piggley Wink

mandra: Grejen är att efter jag vaknade efter ryggoperationen så var jag halt yr och kräktes så fort jag rörde mig (vände mig i sängen) ett helt dygn, Jag kunde inte ens prata i telefon eller lyssna på ljudbok för det var så stor ansträngning så jag kräktes. Det känns inte riktigt  OK med så lång tid efter förlossningen Hoppas de kan trolla fram en supermetod när jag ska till specmvc. Själva förlossningen har jag ju varit med om en gång så jag tror inte jag skulle känna mig så snuvad på att vara sövd, det är mest dygnet efter jag gärna vill kunna vara med.

• Piggley Wink

Pregga: Skönt att du ska dit idag, kan ju förhoppningsvis få lite bra tips och hjälp då! Nu får det ju ta och hända nåt...

Mandra: Ja, det vore ju en önskdröm att de kom med ett nytt superalternativ

• Piggley Wink

Jag ska precis som Lena och Pregga till bm i em, men detta besöket känns inte så viktigt, det känns viktigare med spec mvc besöket nästa gång... Idag är det ju bara en massa prover, tror de äntligen ska kolla Hb igen också.

Pyttis: Fy vad jobbigt, vad heter den där salvan med gula och Svarta/blå ränder på tuben, är det miniderm? Den hjälper ju kanonbra... Fick tips om den här...

Milla: Min första tanke var också att livet på förskolan är väldigt annorlunda och att dte är det han reagerar på.

Pregga: Spännande!

M73: När jag skulle opereras så fick jag skriva i en lapp om jag ville använda vårdgarantin eller inte. Antar att det "bara" är att ringa mottagningen och fråga? Remisser försvinner tydligen då och då på vägen fram...

• Piggley Wink

cissi: Inget att ursäkta, ring direkt och fråga vad han menar. Gråt gärna lite i luren, det brukar funka i vården... Min kompis brukar förresten säga: Nu börjar jag bli upprörd så kan jag ringa dig om en stund när jag lugnat mig? Det brukar funka på folk där man ska få saker fixade på garanti iaf

• Piggley Wink

Pyttis: Nej inte idomin, ska kolla om jag kan hitta resten av tuben... Inotyol är ju mycket bättre för att få tjock skyddande skikt, men jag tycker den hindrar huden från att läka eftersom det inte kommer något syre in heller Stackars liten!

Tilda: Kan inte du också få akupunktur hos din sjukgymnast? man blir ju som en ny människa när smärtan lugnas! Här ger alla sjukgymnaster det och på mig funkar det iaf otroligt bra!

• Piggley Wink

Lena: Skönt att få hjälp! Jag ska också natta nu för maken är inte hemma, men vi ses senare

• Piggley Wink

Lena: Jag grinar när jag träffar för snälla läkare också Fy för att det kommer bli värre, då behöver du ju absolut sjukskrivning! Trist att du har så långt till jobbet annars kunde du ju jobbat en stund varje dag för att ha nåt att göra, men med pendling blir det ju hopplöst . Hoppas också på mirakelkur!

Assar: Sån där familj med två barn på förskolan och två föräldrar som jobbar... blir man automatiskt en Svensson då? H funderar redan på hur det ska bli när bebisen börjar på förskolan, om vilken av dem jag ska hämta först när jag hämtar dem eftersom de kommer gå på olika avdelningar

Idag ska jag tillbaka till bm, måste lämna nytt urinprov eftersom jag var där på em igår. De ska göra en odling, då jag fick uvi i maj så ska de kolla att alla bakterier säkert är borta... De gjorde en på vc 10 dagar efter penicillinkuren men tydligen gör man en till i v 25-26 för säkerhets skull... Man måste lämna prover som ska skickas före kl 11 så då får vi åka en extra gång. H tyckte det var fräckt att lyssna på hjärtljuden igår även om hon inte riktigt vet vad ett hjärta är Hade ingen barnvakt för nu har alla börjat jobba...

H står framför TVn och vaggar dockvagnen, hon rullar den fram och tillbaka som vilken proffsmamma som helst  samtidigt som hon kollar på Pippi .

• Piggley Wink

Lena: Nu ska jag tjata om min supersjukgymnast igen, kanske du kan få hjälp att låna en TENS där? Då borde du ju kunna använda den en stund på jobbet också, den ökar ju blodgenomströmningen och tar bort svullnader. Jag har ju en egen TENS, och du skulle gärna få låna den om jag inte behövde den själv varenda dag nu . Skönt att barnet mår bra! Det är ju det viktigaste, allt annat går ju över...

Pregga: Se till att vila, snart händer det

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8