30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Totalego:
Ska ju till spec mvc för "ställningstagande inför förlossning", dvs diskussion om vilken smärtlindring som kan bli aktuell vid förlossningen (eller om kejsarsnitt är bästa lösningen), iom mitt diskbråck. Nu har jag läst på de sista dagarna på nätet och det jag funnit är att de
1. MÅSTE försöka övertala mig till att kejsarsnitt INTE är bästa lösningen om det finns möjlighet till vaginal förlossning
2. Inte kan neka mig kejsarsnitt om jag själv verkligen vill
Hur ska jag då kunna diskutera saken förutsättningslöst? Kan jag lite på vad de säger om mitt diskbråck och förlossningsalternativ/smärtlindringsalternativ?
Jag har hela sommaren känt att jag är öppen för vaginal förlossning, men vill veta i förväg om jag kan få ryggbedövning eller inte. Sista tiden när jag haft så jätteont av mitt diskbråck/isciasnerv igen så börjar jag tveka. Tänk om det händer nåt med min rygg så att den blir värre? Det är jag livrädd för! Och om jag inte kan lita på dem som ska delta i "ställningstagandet", hur vet jag då vad JAG vill? De måste ju försöka få mig till vaginal förlossning för det är billigare. Någon som fått planerat snitt som kan berätta hur samtalet gått till? Har försökt googla och kolla här på FL, men det är så himla svårt att ta till sig hur folk känt sig under samtalet när man inte känner dem alls... Er känner jag ju en hel del