Somnat skrev 2010-12-27 21:57:51 följande:
Nej, jag vet ju det. Men du var himla duktig på att verka positiv ändå.
Det värmer att höra för nu när jag sitter med det underbara resultatet får jag dåligt samvete över att jag hade mage att klaga.
Sara - Ah, ja, listan kommer jag ju ihåg (tack dock för reviderad version) - jäg läste ditt inlägg som att du var nyfiken på om det var ett av de TRE namn du tänkt dig att vi skulle fastna för och då blev det väldigt spännande.
Men OK jag ska inte vara så hemlighetsfull nu när det är ett faktum att det är en kille vi ska namnge. Från din lista finns Erik med på aktuell lista och Sven och Nils har funnits med tidigare. Erik har egentligen seglat upp efter förlossningen (bland annat under ett samtal med en BM mitt i natten när jag var orolig över lillens hälsa) och gillas mer av mig än maken. Den andra starka kandidaten är kanske lite oväntat Thomas. Det kommer om det inte blir tilltalsnamn bli andranamn. En av makens bästa vänner hette det och han gick tyvärr bort i Tsunamin. Min morbror, som också gått bort, hette Toomas så det finns liksom från båda håll. Det är makens förstahandsval tror jag men jag tvekar lite. Andra namn som diskuteras är Aron och Peter. Jag har fört fram Eskil men det gillar inte maken. Så där står vi och det värsta är att det är så fullt upp så att vi knappt hinner fundera eller känna efter. Men det faller väl på plats hoppas jag.