• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

För övrigt händer det ingenting här (förutom enstaka förvärk som ju eventuellt gör någon nytta med tanke på att jag ju ändå börjat öppna mig...). Men idag försöker jag att välja att se allt som något positivt till skillnad från igår när allt var nattsvart. Så visst måste det faktum att jag som varit totalt ointresserad av mat den senaste tiden plötsligt blev sugen på spaghetti (absolut inte annan pasta - mycket viktigt! Drömmer) vara ett tecken på att förlossningen är nära förestående?

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Alltså. Fokus har ju legat på foglossning, barnen, förkylningar, magsjukor etc här hemma den senaste tiden. Men bara för att man har fött barn tidigare kanske man inte ska glömma bort att tänka lite på förlossningen eller? IDAG vid tandborstningen utspelade sig följande konversation.

Maken (M): - Men alltså, smärtlindring, hur ser du på det?
    Ela (E): - Eeeehhh, jag tänker väl alltså att det ska ordna sig. Som förra gången.
    M: - Att du klarar dig utan?
    E: - Eeeeehhh, ja. För EDA vill jag helst inte ha och lustgasen tycker jag är äcklig och sen kommer jag inte ihåg vad som finns mer.
    M: - Jo, men det gick ju finemang förra gången.
    E: - Ja, precis och vi har ju i och för sig inte tränat någon andning så du behöver inte andas med mig men om du märker att jag faller ur och får panik så kan du väl säga till mig?
    M: - Ja, absolut. Det blir bra.
    E: - Ja.

Det är sådant här som kommer att hoppa upp och bita en i rumpan sen va?

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Nope, ingen leverans (och det är ju egentligen helt enligt mina instruktioner till Spiken eftersom jag helst inte vill föda på natten). Så vi får hoppas att Millas dröm egentligen ägde rum på dagtid (men det lät som en fasligt lång förlossning - jag har tänkt att den ska vara över på ett par tre timmar ).

Två är dubbelt så bra
  • Ela

sara - Nä, allt det där är klart faktiskt, men om jag packar upp allt igen och sprider ut det i lägenheten kanske det kommer igång på pinkiv?

Har i alla fall pratat med BM nu och får komma dit imorgon för lite mer "rota-runt" om inget hänt innan dess (as if...).

Två är dubbelt så bra
  • Ela
    MsMagnolia skrev 2010-12-16 09:41:36 följande:
    Ni har aldrig tänkt på att rubriken faktiskt tyder på att det är föräldrar borde vara/varit gravida? :)

Nej. Lika lite som att jag har tänkt på att kategorin "Syskon" under Planerar barn, gravid respektive föräldrar här på forumet skulle handla om medlemmarnas egna syskon istället för deras barns syskon.

Cissi - Danderyd är det tänkt.

Lena - Jo, jag hoppas ju på en lika snabb och smidig förlossning som den förra för då behövde ju inte jag heller någon smärtlindring. Men man vet ju aldrig - den luriga trean. Usch, vilken jobbig natt! Hoppas att huvudvärken släpper och att du kanske kan få dig en liten lur under dagen.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Nej, nej, nej. Det kommer ju inte bli något BB-besök för mig för det går ju liksom inte att ordna. Japp, BF är idag, jag är fortfarande öppen drygt tre, tappen är nu mjuk, framåtriktad och knappt 1,5 cm. Allt är så gynsamt så när det gäller kroppen men allt runt omkring - not so much.

igår kväll fick R feber så hon var hemma från dagis idag (och som alltid med våra barn var hon pigg och glad under dagen men hängig - om än feberfri . nu på kvällen). Syrran är magsjuk IGEN och även hennes mans son så den familjen vill vi som sagt var inte träffa alls. Även om vi har bra kontakt med vår grannfamilj så känner vi dem ju inte jätteväl och det känns ju inte rätt varken att slänga in en sjuk unge i en barnfamilj precis före jul eller att binda upp dem på "jour" hela helgen så nu har vi involverat typ de enda av våra vänner som är barnlösa så att även de står stand-by under helgen. Jag har inte ätit sedan frukost och är helt slut och det känns som att min kropp aldrig kommer att tycka att det är rätt tid att föda barn och den har ju RÄTT. Det kommer aldrig att bli rätt tid men det gäller ju "bara" att landa i det och låta det bli det bästa under rådande omständigheter. Blääää. Igår kväll pratade vi t o m om alternativet att jag åker in själv men det vill vi ju såklart inte. Själva förlossningen känner jag skulle vara ok att vara ensam på men vi vill ju givetvis dela det stora ögonblicket att ta emot vår nya familjemedlem. Det kommer att ordna sig. Jag vet det, men det är svårt att ta in det helt och fullt och jag är rädd för att det gör att min kropp inte vill föda. Det är tur att jag inte är förlossningsrädd eller så för något sådant finns det ju inte alls utrymme för. Det känns som att jag sitter i ett hörn och viftar lite försynt med handen: "Hallå, ursäkta mig så mycket, men jag skulle vilja föda lite barn här en liten stund om det finns något litet litet utrymme till det."

Och om någon av någon anledning skulle undra så är jag alls inte uppgiven, bitter och jävligt trött på att vara höggravid och ha så överjävligt ONT överallt hela tiden. Nej då, inte alls...

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Pyttis och Milla - Tack. Jag imponerade i alla fall stort på maken när jag tittade upp ur mitt komatösa, buttra tillstånd och väste "Para- nej jag menar Uruguay." På spåret är på TV och frågan var vilka som kom fyra i fotbollsVM i somras. Fotboll är verkligen inte min starkaste sida men tänk vilka underverk två klunkar julmust kan uträtta.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

malin, Mini, Vi4 och Fiji - Tack snälla, ni är alla så rara och det är skönt att få gråta ut mot era axlar.

Vi4 - Oj, ja det förstår jag kändes lite snopet för er del men skönt att det gick så bra. Min BM tror att detta kommer att gå väldigt snabbt också men vi får väl se för det verkar ju vara en lurig bebis.

Nu har vi kommit på några fler barnlösa som vi skulle kunna involvera och redan fått svar att de gärna ställer upp (även om visst nattjobb är inplanerat men dagtid fungerar det). Så NÅGON (förmodligen blir det ju en kombination av folk) måste ju kunna ta barnen de (förhoppningsvis inte alltför många) timmar som maken kommer att vara på sjukhuset under förlossningen. Det är ju just det där att det kan gå snabbt men i värsta fall finns det andra grannar i huset som vi känner tillräckligt väl att ta till fram till någon annan kan ansluta.

Lite mat i magen och lite lugnare i hjärnan - får se om det lockar ut Spiken.  Tar dock gärna en dagförlossning ändå dels för att vi inte har så mycket sömnreserver att ta av, dels p g a att hela barnvaktsmaskineriet trots allt blir enklare att rodda dagtid.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Fiji - Bra målbild där. Tyvärr är R väldigt orolig nu ikväll så hennes feber är nog på väg upp igen så henne är det kanske inte så roligt att leka med imorgon.

FB - Tack för hejarop! Med tanke på hur läget med tappen etc var under BM-besöket idag så borde förlossningen vara så pass nära förestående att svärisarna inte ens skulle hinna hit (och ha dem boendes här - HJÄLP! ). OM det drar ut till på måndag så kommer min brorsa som bor utomlands hit då så då ordnar det sig.

Två är dubbelt så bra
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8