• M73

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

ang pottrännhg kan det funka bättre att gå med rumpan bar, trosor gör ofta att de glömmer bort att de inte har blöja..  T har inga blöjor dagtid nu o det verkar funka bra på dagis där de kissar henne regelbundet men händer fler olyckor hemma... Dock märker jag att hon börjar tycka att det är obehagligt att kissa på sig, förut brydde hon sig inte, så jag tror hon börjar få lite koll själv...

• M73

Sarahkka Gå till biblioteket o "provkör" lie böcker, Forslinds bebis-serie o Wirsens Vem-böcker är poppis här.

• M73

Ela; inte konstigt alls! jag sa till smbon att det är inte konstigt att man blir trött för vi har så långt emellan att varje "bebis" har blivit större o rätt självgående lagom tills nästan anländer. Bekvämt men lite slitigt eftersom man hunnit vänja sig vid att de kan själv o sen får man ett nytt hjälplöst paket...

• M73

hej, hej! Har varit full snurr så jag har inte haft tid att vara här inne... Hinner inte läsa ikapp just nu.

Assar; jag njuter så mkt jag kan av A som bebis för att jag ser det som sista chansen... men det är samtidigt vemodigt.. Hade med henne på bokmässa i helgen o kände att det ska bli riktigt skönt när jag har stora barn som kan roa sig själv hos barnvakt så jag kan gå dit i lugn o ro... så jag får väl se fram emot sånt när det känns sorgligt.
     Hon är ju så charmig nu med höga glada gurgeltjut o får nästan till riktiga skratt Tremånaderssprutorna idag så just nu är hon inte på sitt soligaste humör
    Börjar äntligen tro att T blir blöjfri på allvar för nu KÄNNER hon faktiskt efter att hon är kissenödig o SÄGER TILL. Haleljua! Då orkar jag tvätta byxor som blivit lite blöta ett tag till.. 

• M73

Trillingar o svettiga skaldjur... det är lite förvirrande att försöka läsa ikapp ;)

Har tre snoriga tjejer men det är inte så illa (än)... 

• M73

Har TH till alla tre, valde noga med H o tog bara samma till de andra... Försäkrade A redan samma kväll när vilåg på BB.
    TH var väldigt smidiga att ha o göra med när H råkade ut för en olyckshändelse 

• M73

ingen av de vändbara stolarna är väl lika säker frammåt? Vi vände H när hon kunde sitta på bältesstol o den är ju mest till för att se till att bilens fasta bälten sitter rätt.. dvsälteskudde men med ryggstöd o hällor för att leda bältet rätt över axeln. Vi köpte Biltemas stol

• M73
    Piggley Wink skrev 2012-12-12 23:31:45 följande:
    asap: Jag tyckte det var knäppt för N följer sin kurva, äter vanlig mat (har såklart smakat godis några gånger) och springer som en tok. Men det sitter ändå där som en tagg jag inte kan glömma helt
    jag är så glad attjag bytte bvc!  H har alltid varit en tunnis o det var ju sånna där expertråd som att ge henne majonäs (det var dock på gamla bvc innan vi flyttade) och när vi hade 5.5 årskontrollen började de plötsligt gnälla för att hon var för högt upp på kurvorna.. Ångrar att jag inte fräste ifrån då att de skulle titta på ungen o inte påkurvorna.. hon har rejält med muskler o lagomhull för att klara ett par dagar med magsjuka...

sen tycker jagatt detverkaroerhört oproffsigt från sköterskan 
  • M73

det är så tröstande att hoppa in här o läsa att det är fler än jag som har många viljor som ska samsas hemma - med varierande resultat...  H hade knappt en tritsålder fram till hon blev fem - sen tar hon igen det med råge ;) medan T har varit mer bestämd redan från start... Får se vad A tänker hitta på där, kan nog bli ett mellanting?

Här är det T som gosar ihjäl A, fast nu börjar ju A dra henne i håret o tugga på henne om hon får chansen så nu kanske hon får lite respekt med sig (önskedrömmer *s*) 

• M73

Galia; min rara sexårig här om dagen "mamma, din mage är fortfarande jättestor! Har du en bebis i den"

• M73
    Galia skrev 2013-01-22 10:25:04 följande:
    Firren: Ja det gäller att få till det som en rutin - som att borsta tänderna. 

M73: Och vad svarade du då  
    Det var bara att tacka för komplimangen o förneka bebisförekomst... :) 
  • M73

PW; fick ni komma till expert till slut?Är ju ett evigt trassel med Ts mage men det är för vagt för att de riktigt ska bli kloka på det... 

Firren; jag förstårverkligen om du vill sluta om du blir biten! 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8