Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lena: 101010 är ett hett datum . Någon måste ju föra "traditionen" vidare. Vi har ju haft syskonfödslar 080808 och 090909, så då passar det ju bra med 101010
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Piggley Wink skrev 2010-09-15 09:50:54 följande:
    Vi jobbar fortfarande på 101112, eftersom h är född 070605 Några dagar tidigt isf, men vem vet?
    Lucas passade ju på att komma fem dagar innan BF, så med din egen uträknade BF-dag passar ju det in superfint .
  • Milla C
    Lena: Jobbigt med allergin . Hur pass allergisk är hon? På förkolan syrran jobbade på förut fick de inte ens ha ägg i huset pg a ett allergiskt barn.
  • Milla C
    Sara: En kompis till oss tipsade om at ta lite flytande Ipren och gnugga på tandköttet om det är jobbigt för dem. Vi har inte behövt göra det själva, men han hade använt det till båda sina barn vid tandsprickning.

Tråkigt med allergier. Här hemma är det bara jag som är allergisk mot saker *peppar, peppar*. Hoppas att barnen slipper (även om man oftast fick godare mat i skolan som allergiker än annars).
  • Milla C
    Frk Kanin: Håller tummar och tår för att äggplock går bra, och att det blir ett litet syskon till till ÄrtisHjärta.
    Svårt för en liten tjej (och en stor) att ni inte får vara "som alla andra"Gråter.

Lena: Usch, så tråkigt med era kompisar .
    Du är deffinitivt värt att göra absolut ingenting resten av kvällen.
  • Milla C
    Ela: Nya skor och frisörbesök - cause yo´re worth it! Och jag tror att kläderna kommer kännas mycket snyggare när du provar på söndag .

juni: Du får gärna "spilla" lite av din byst hittåt också. Hade en välfylld B/liten C-kupa innan första graviditeten. A-kupa nuObestämd. Inget som gör att man känner sig sexig direkt.
    När det gäller att bebisen helt plötsligt blir lugnare i magen har jag inga råd - mer än att Gabriel helt plötsligt en dag var jättelugn (inte ens wasabi funkade för att "få igång" honom ) men efter en rejäl gråtatack på toaletten på jobbet så fick jag iaf en rejäl spark i"belöning" . Om du är orolig tycker jag du ska ringa KK/FL och höra vad de säger.
  • Milla C
    juni: När jag var i vecka 40 med gabriel kom det en dag när jag inte kände några sparkar alls. Var på besök h'r i Arboga (vi bodde i Stockholm då) och alla telefonnummer och allt fanns hemma. Hade bara mobilen, så jag ringde sambon och bad honom kontakta min BM. Hon ringde upp direkt och sa "du ska åka in och kolla. Hellre en gång för mycket än en gång för lite". Vi åkte in till Örebro, och ingen där sa ett enda ord om att det skulle vara "i onödan" fastän det visade sig att bebisen mådde så bra så. Han hade bara vänt sig från ena sidan till den andra (och vände sig tillbaka sen på natten ). Är du orolig ska du definitivt ringa.
  • Milla C

Stora kramar till alla som har ont !

Aigee: Har du någon som kan komma över och avlasta dig lite när maken är borta? Mormor/morfar/farmor/farfar kanske? Då får N det roligt och du får lite avlastning en stund.

cissi: Vad roligt att se lillkillen, och att allt såg fint ut .

• Milla C
    cilla67 skrev 2010-09-24 09:38:00 följande:
    Tack, alla! Det känns jätteskönt - nu börjar det kännas roligt igen.
    Jag fick en svacka där det inte alls kändes roligt, bara oroligt. När man redan HAR en perfekt unge (partisk, moi?) kan man väl knappast få en till?! Det bara måste vara nåt fel på den, gick jag och tänkte. Helt irrationellt, jag vet, men oron bet sig fast och gjorde saker med mig som jag inte alls hade räknat med. 
    Du är inte ensam. Jag hade samma tankar när jag väntade Lucas, men det släppte en hel del för mig när jag var på NUPP och fick jättefina siffror. Förstår att oron höll i sig längre för dig eftersom det varit så struligt med att ni inte fick göra FVP fast ni ville och så.
    Och du... Son nr två var lika perfekt som son nr ett .
  • Milla C
    Ela: Morrar också åt dagismamman å dina vägnar. Hur kan man öht släppa ut ett barn ifrån gården utan att det är en förälder med??? Tänk vad som kan hända ! Jag tar hellre lite tårar ifrån barnet och en eventuell tillsägelse från de föräldrar som tycker att det är OK att göra så med deras barn. Dessutom skulle jag nog ge dem svar på tal om de "mopsade sig" .
    Härligt av R att stanna upp och lyssna på hjärtljudenHjärta.

Cissi: Jag gjorde NUPP:et privat också. Men som du säger - sååå värt pengarna. Jag fick höra hjärtljuden redan i vecka 12 - hur coolt är inte det!?!
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8