Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lena: Det är inte du som är mesig, sköterskan måste ju ha stuckit fel om det blev blåmärke!

Nalle Skål {#emotions_dlg.flower}      GRATTIS FB!!    {#emotions_dlg.flower} Skål Nalle

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

aigee: Såklart det blir helt smärtfritt den här gången

Håller med Ela om att det är skönt att läsa om era problem med puttbarn och annat. H är verkligen odräglig emellanåt, när man säger till henne så hånskrattar hon eller springer sin väg (helst ut på gatan eller iväg bland folk så man blir orolig för att tappa bort henne). Men lika gräslig som hon kan vara lika underbar är hon för det mesta. Det är inte lätt varken att ha en treåring eller att vara tre år.

Vi har varit på ALV och lite annat i några dagar, är MYCKET imponerad av ALV och hela deras logistikplanering. Fast det var massor av folk så var det inte köer någonstans . Helt suveränt! På andra plats på Hs lista var Mariannelunds Karamellkokeri, för där fick man provsmaka godiset . Vi tittade till Bullerbyn och var på Kosta Outlet (inte så imponerande, men kanske hade man njutit mer i glasaffärerna om man inte haft två tråringar med sig). Köpte faktiskt en liten babymössa åt Barba2. Den fanns bara i rött så lill*n får en röd, jag tror ju det är en tjej igen, men man är ju inte säker på något sätt... Lånade ett hus av svågerns kompis föräldrar, hur smidigt som helst när man har barn med sig. Toppen att kunna släppa ut dem på gräsmattan när vi kom hem på em! Förstår inte riktigt hur man får till det på hotell??? Men det går väl det med antar jag?

• Piggley Wink

Lena: När det blev som det blev förra gången tycker ajg absolut att de borde ha koll på järnet tidigare! När H slåss så brukar det effektivaste vara att vis aatt det verkligen gör ont, att man blir ledsen, för då slutar hon. Om vi bara säger till att man itne får göra så så fortsätter hon bara. Treårstrots - vad är det

Malin: Astrid Lindgrens Värld

Nu ska jag dra till sjukhuset för att hämta alla mina journaler om diskbråcket. De vill ha dem när jag ska till spec mvc för "ställningstagande inför förlossningen"....

• Piggley Wink

Lena: Nej, jag var bara på sjukhuset och hämtade ut journalerna. Ska till spec mvc den 2 sept. Skönt med röj i magen men jobbigt med sammandragningar. Hur är det med foglossningarna? Hur går det med maken?

mini: Så himla spännande! Håller tummarna för att allt går precis som ni vill!

Igår var vi på konsert på den lokala fotbollsplanen med Status Quo. Den var faktiskt bättre än förväntat, gillar ju deras musik, men är ingen superfan direkt... Vi åt barnfri middag hos svågern med sambo innan och var på krogen efter och tog en öl (iaf de andra) och en mumsig tapastallrik. Mycket trevligt! Mindre kul var att lånehunden vi passar när ägaren är på båtsemester hade tagit sig ur köket, demolerat FYRA nya toapappersrullar (extra långa såklart ) kissat två gånger och bajsat en gång inne på typ två-tre timmar. Starkt jobbat! Han hade iaf inte gjort sönder nåt värdefullt!

Idag har jag rivit tapeter hela dagen i Hs rum. Hon sover just nu i förrådet då vi gör en ny dörr, målar taket, tapetserar om och målar väggarna i hennes rum. Hoppas det bara tar några dagar till. Det är lite stökigt nu när vi inte har förråd, Hs rum är kaos, "övre hallen" är snickarverkstad... Jaja, det går ju över. Dags att sätta fart igen, fogarna behövde vila lite...

• Piggley Wink

mini: Intressant länk! Det har jag aldrig hört om förut! Jag köpte vitamintablettr igår, min mage tål ju inte järntabletter eller blutsaft, mår illa och får diarré av allt sånt . De är ju inte så koncentrerade så jag ska försöka äta dem. De ä´r så läskigt stora bara

• Piggley Wink

Lena: Fick höra idag av en bekant att det finns en ortos man kan använda om inte "kardborrebältet" räcker till. Hon fick akupunktur också, vilket jag har tänkt att få när min favvo-sjukgymnast är tillbaka efter semestern Härligt att han "skött sig" och att ni ska åka bort med "bra sällskap". En kille som var med när vi var borta i veckan betedde sig som en riktig fjortis/mansgris blandat. jag hade blivit GALEN! Han kräktes på sängen och mattan i sovrummet, hans blivande fru tog hand om alltihop medan han var otrevlig och betedde sig som en fjortis .

• Piggley Wink

M73: Vad hade du druckit igår? Har lite svårt att tolka ditt inlägg

Ella: Jag tänkte faktiskt på dig förra veckan, funderade på vart du tagit vägen! Välkommen tillbaka!

• Piggley Wink

Härligt att lille O har knäckt gåendet Sara!

Håller med Sara om Lycka till i veckan Mini!

• Piggley Wink

malin. Härligt!

Ela: Det är säkert för att du behöver umgås med svärmor som du mår sådär och får ont och sammandragningar. Gå och lägg dig en stund med en godispåse och en bra bok så du får lugn och ro! Säg till om ni såg nån bra film, vi har fått VIP biljetter till Bergakungen men har ingen aning om vad det går för filmer nu???? Maken säger att man får en egen "hångelloge! men jag vet inte vad VIP egentligen betyder

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8