• M73

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Chiqita; ja det var skönt att förstahandsvalet kunde ställa upp. Dels känner tjejerna dem bäst o dels bor det behändigt nära förlossningen ;)
    Lustigaste var att vattnet gick precis när jag klivit ur bilen på barkeringen vid sjukhuset, då var jag glad att vi var framme ;) 

• M73

Grattis!

gnäll; detta att min kropp fått för sig att den behöver mat åt typ dubbelt så många bebisar? o att hon i det läget hellre sover? Bäst att sitta i soffan för ställer jag mig upp tippar jag nog frammåt med de här fotbollarna under hakan... (lyxproblem kanske) 

• M73

har en knorrande bebis som gnyr över magen men jag hoppas att det ska ge sig snarare än bli kolik. Håll tummarna är ni snälla!

Annars är det mest T som trasslar nu, hon vill vända på dygnet o vara uppe halva natten o sova till elva... undra hur det blir när hon blir tonåring. Försöker stävja det värsta även om det är semester.. 

• M73

piggely; om hon inte flyttat sin mottagning tror jag till o med att jag har en släkting som nästan bor granne med den ;)

• M73

studsar in o rapporterar att A vid fyra veckor väger strax över 4.5 kg. Helt chockad, har aldrig haft en bebis vars kurvor pekar spikrakt uppåt vi får väl se hur länge hon tänker hålla på med det... 

• M73

ni med systembolagskunskaper kanske kan tipsa mig om vad sjutton man ska köpa när de tydligen inte säljer 5056 längre... ;) är inte så ofta på bolaget o upptäckte att mitt gavma favoritvin tydligen inte finns längre...

As mage har trasslat lite så det är synd om henne men mellan varven är hon ljuvlig eftesom hon har börjat "konversera" lite.. Har verkligen gett mig sjutton på att försöka njuta så mkt som möjligt av bebistiden med den här lilla skruttan.. 

• M73

Kasperina: den läkaren  borde lära sig något på kuppen kan man hoppas.. 

A har passerat femkilosstrecket oföljer sina kurvor fint men systrarna driver mig till vansinne. T nyps o bits o terrar sin storasyster.. H thuter o gnäller men ger igen o jag blir så less.. 

• M73

tänk er då hur kul man har det med två/tre-årstrots och n minitonåring samtidigt som mamman har gravidhormoner? ;) Det har faktiskt lugnat sig lite under sommaren, förmodligen beroende på att vi varit hemma hela familjen länge o att mitt humör stabiliserat sig...

Då är det nästan en baggis med bebis i jämförelse.. hungrig, magont, full blöja, sällskapssjuk, trött... det är rätt enkelt jämfört med de stora ;)

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8