Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Stramalj: Jag håller helt med gbg, det är ett solklart tecken!

• Piggley Wink

Hur vet man om det är magsjuka eller bara taskig mage pga slemmig förkylning? H kräktes ju två gånger i tisdags så hon var ju helt klart magsjuk. N kräktes en gång i lördags, bara slem kom upp och han hostade massor innan. Alltså tänkte jag att det var pga förkylning så efter 48 Tim fick han gå till fsk. Han är fortfarande/igen inte helt normal i magen. Konsistensen är lite mer slemmig/grötlik och färgen är liksom blek. Frågan är alltså om det är magsjuka eller förkylning som är orsaken? Förresten är han röd i öronen och har vätska i ena örat...

• Piggley Wink

Jag tänker som Billa och asap att det är så definitivt det där med sterilisering. Fy vilket svårt beslut. Jag tänker att "Tänk om det händer mig och barne något så att maken står helt utan familj". Kanske han då skulle vilkja börja om med en annan kvinna? jag vet att det är långsökt, men så rullar det på i min hjärna... Sen tänker jag att det skulle vara praktiskt på ett annat plan, min kropp känner sig väldigt färdig med barn. n är snart 2,5 och nu kan jag äntligen promenera lite och rida mer utan att få jätteont. FÖr mig är två barn good enough, andra graviditeten var i mitt tycke gräslig, även om många av er andra haft mycket värre upplevelser. Jag vill inte ge upp min kropp och min möjlighet att göra saker med mina barn. Dett är mitt sätt att se det och min upplevelse av hur det skulle bli med en ny graviditet i MIN kropp, såklart har ni andra kroppar och andra tankar. Jag tycker det är jättesvårt, men jag är nöjd (och som tur är så är maken det med Hjärta)

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

DÄremot har jag tänkt på det där med bröstoperation, men jag funderar på andra hållet. Alltså att förminskja dem. De är inte extrema på något vis (70F efter graviditeter och amning), men jag har ont i nacken och bröstryggen jämt Jag vet inte vad som beror på min kassa rygg, men ibland tänker jag att brösten liksom inte gör det enklare . Men sen tänker jag som Billa att varför operera om det inte är nödvändigt? Gaaah, jag vill ju bara ha ett enkelt liv!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Vi4: Jag förstår precis, maken tyckte jag skulle söka jobb som knarkhund när jag var gravid . Hoppas det lugnar sig efter ul och att du kan slappna av lite. Tänker på dig ofta!

• Piggley Wink

H hade svinkoppor i vintras, några av dem blev varfyllda blåsor men de flesta var bara prickar. Hon fick antibiotikasalva som funkade kanonbra (men det fick hon inte förrän vid tredje vesöket, vi var där en gång/vecka )

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8