Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Kram firren, så har vi inte haft det här så jag har tyvärr inga tips...

• Piggley Wink

Elsis: H får diarre genast hon ätit fullkorn, N får magknip och sen diarre lite senare. H klarar numer en macka med fullkorn men inte fullkornspasta och fullkornsvälling/gröt.
    Det är fler barn här i trådarna som inte klara fullkorn, och jag har för mig att någon av millas inte tål mjölk direkt efter magsjuka (men väl annars).

Hoppas det går fort över!   

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Läkaren kallade det något med dysfunktionell tarm förresten, att vissa födoämnen triggar någon nervreflex tidigt i magen som gör att tarmen tömmer sig. Kommer inte ihåg exakt men nåt åt det hållet. Känner att jag själv ofta har samma problem efter tex McD-mat...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

M73: Nej vi har inte varit hos expert, bara barnläkare och dietist. Nu tycker jag att Hs mage är mer svullen igen så jag vet inte...

Galia: här finns de på Lekia, men jag har inte haft den så jag har inte exakt koll.

• Piggley Wink

Stramalj: Jag håller tummarna för vilken lösning som helst som gör att ni får ett underverk om 7-8 månader och att du både under tiden och efter får må så bra som möjligt! Hur den lösningen ser ut är jag inte så kinkig med  kram! Hoppas sjukgymnasttanten är tillräckligt professionell att inte säga nåt dumt utan hjälpa dig med det hon kan!

Vad är det för diskbråck du har? Nytt/gammalt?  Äter du smärtstillande?  Jag fick akupunktur när jag var gravid med N för att slippa äta tabletter när det började bli tungt!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Jossan: Vi gillade Lilla storasyster, men den var bäst ett par månader efter nedkomsten när H började bli lite svartsjuk och tycka lillbrorsan var ivägen

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8