Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Resande: Det ihopsjrivna förstärkte bara bilden av hur det är att ha barn... Igenkänningsfaktoen är hög, och jag blir glad när jag läser någon sak vi INTE bråkar om här hemma, för vi har ju såklart andra fighter som inte ni har

• Piggley Wink

Japp, man ska inte ropa hej förrän de fyller 30 säger maken. Förra veckan sa H att hon inte ska flytta hemifrån förrän hon fyller 29

• Piggley Wink

asap: Precis så som du beskriver E och G är det med våra barn. H nästan gosar ihjäl N och skojar med honom och...

• Piggley Wink

Firren: I vårt fall är det rätt ofta en bra lösning, när H är i affekt funkar det inte att argumentera. Vi pratar istället om det sedan när allt lugnat sig.

• Piggley Wink

Vi har 3 år och 5 månader mellan barnen och har inte heller övervägt syskonvagn. Jag lånade en av en bekant i två veckor när H (stora) bröt foten och inte kunde gå, för då var det lite svårt att ta sig fram utan vagn I övrigt gillar hon att gå så det är inget problem. Enda gången jag skulle tänka att man behöver vagn är om man måste gå långt till förskolan eller har mycket trafik så man vill ha ordning på stora genom att sätta hen i vagn.

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Jag gick när jag var 9 mån. Min mamma säger att det var som att jag inte hade balans för att gå utan var tvungen att springa för att hålla mig uppe. Dessutom var det som Firren säger att jag inte var så bra på att fälla ut rumpan

Bar som är mycket i gåstol kan tydligen också missa det där med att fälla ut rumpan har jag hört. Har ingen aning om det är så

• Piggley Wink

Nu fick jag ju svar på min fundering i samlingstråden Stramalj, man tycker ju att de kunde hänga nån annanstans

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8