Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Skönt chiq att det är på rätt väg ordentligt! De där flakesen ska man kunna äta till frukost, kanske bra tills det rinner på som vanligt? Kommer inte ihåg vilka här i trådarna som pratat om dem, det var ju ett tag sen jag ammade

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Det där har jag ju också funderat på. VÅra barn går nu 7.30-17, jag tycker absolut inte det är ok för dem att gå längre, jag tror vi nått vår smärtgräns där. Nu pluggar ju jag så jag kan ju välja att läsa på kvällen efter barnen lagt sig, men det blir jobbigare och jobbigare ju äldre H blir. När ag lade henne kl 19 och direkt kunde dra igång så var det liksom mycket enklare. Nu blir klockan strax efter 20 innan det är lugnt här hemma och då blirju jag trött

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Vi har bara haft utekalas, grillspett med korvbitar och köttbullar är kanon! 2 tim är standard här. Vi har haft hinderbana, skattjakt mm.

• Piggley Wink

H har alltid sovit stenhårt. Vi kissar henne när vi går och lägger oss, hon vaknar inte ens när vi bär henne till toa. Sista dagarna har hon vaknat själv vid 21.30 och gått och kissat. Det går framåt

• Piggley Wink

Ida: Vi väntade rätt länge med nattblöjan av precis samma anledning. Sen började vi kissa henne när vi går och lägger oss och då har vi klarat oss med extremt få olyckor.

• Piggley Wink

Jag har hört att det beror på vad det är för typ av barn, om de vaknar eller inte. Aktiva barn (eller som h på gränsen til hyperaktiva) sover oftast tyngre när de väl somnar. H sover som en sten, vi kan flytta omkring henne eller greja i hennes rum när hon somnat, inte en chans att hon vaknar. inte så konstigt att hon inte vaknar när hon behöver kissa heller då...

Ela: Skriver upp i anteckningarna inför förhöret  

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8