30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Håller tummarna för att liten vill stanna ett tag till Kasperina! Tack för att du uppdaterar oss.
Håller tummarna för att liten vill stanna ett tag till Kasperina! Tack för att du uppdaterar oss.
Håller tummarna Sarah!
Galia: Det kan tydligen utlösa sojaallergier har jag fått höra från flera källor. Bland annat akupunktören (sjuksköterska, barnsjuksköterska och barnmorska som forskar om spädbarnskolik). Man ska inte använda sojaprodukter istället för mjölk. Det finns Keiju som är bra, det rekommenderar hon iaf. Ingen soja och annat som bebisar lätt reagerar på. Nu hade ju jag sådan tur att det är fullkorn mina barn reagerar på, det är ju rätt lätt att utesluta. Kika in på www.aqpunktur.se jag har för mig att hon har kostråd där för ammande mammor.
Cilla: Här var det någon natt eller ett par en gång per månad, fullmåne eller något annat men det gick i månadscykel.
Min lilla erfarenhet är från en Babytravel jag lånade två veckor när H bröt foten förra sommaren och min kompis Urban Jungle. De är rätt lika, men UJ är lättare att både till vikten och att fälla ihop är min mycket begränsade erfarenhet. Hennes UJ var ju förresten anledningen till att jag köpte singel-UJ. Vi hade en Brio innan och syskon-UJ var lättare att köra än dubbel-UJ
Cilla: Jag har inte tänkt på det som tvåbarnschock (H var strax över året när vi hämtade första valpen och tre när vi hämtade andra, då var N i magen), vi har mer tänkt att de hundar vi uppfostrat innan barnen kom har gett oss en bra grund i hur vi måste kommunicera och samarbeta... Då var det väl trebarnschock när vi hämtade valp 2,5 mån innan N kom
Usch och fy chiquita! Jag hade också stickande känsla, det ska finnas flingor på Apoteket. Googla SPC-flakes, har inte testat själv men hört från flera att det funkar. Själv körde jag havrekudde, pump och Weledas amningste. Lycka till, jag fick verkligen panikkänslor när det var som värst
Värsta gångerna höll det i sig ett par dygn, men det var medH när jag inte hade någon bra pump. Det såg jag till att köpa när N kom!
Hur går det chiquita?
Skönt att det verkar lätta, du får väcka H om han sover för länge i natt