Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Hahaha asap, klart man inte kan gå där om man inte kan simma
    Mina lånebarn kan simma bägge två, H kan bara simma under vattnet och hundsim typ 10 meter med huvudet ovanför, N har i sommar lärt sig att flyta omkring på sina puffar så nu kan man släppa honom för att hjälpa någon av de andra. När jag var tvungen att hålla hela tiden satte jag gränsen vid ett lånebarn

• Piggley Wink

cilla: Vad händer om man inte frågar om lob? Får man inte komma in på akuten då? På helgen har vi ju ungefär 45 minuter till sjukvård, INTE ok att det då skulle ta 45 + 45 min att komma dit

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Idavi: Stackars, stackars Ida Har vi inte kommit överens om här inne att alla förändringar tar tre dagar? Mina barn verkar fungera så iaf, och jag tycker Kate bl a också erfarit det. Hoppas iofs att det går fortare! I natt kanske det inte var så konstigt att det var svårt att sova om hon hade ont? FÅr hon alvedon/ipren på kvällen?

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Nejnejnej, jag skrev från fånen när jav var för tröttvimsig för att kontrollera stavning. Den har lite egna ideer...

Vad jag ville säga var att det bara finns två personer i sverige som får ge akupunktur till spädbarn lagligt. En av dem finns här på västkusten och en i Sthlm.     Jag har ingen aning om vem sthlmskvinnan är, men hon på västkusten finns på www.aqpunktur .se så du kan säkert hitta den andra därifrån om det inte funkar med google.

Blev det lite klarare nu?  

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Älgen, när jag tänker efter så hade H också sin första såna period i den åldern. FÖr hennes del kom det tillbaka en dag förra veckan, då hon sa att hon inte ville gå till förskolan för att några killar gjorde grimaser åt hennes kompis. Hon tyckte detvar jobbigt att béhöva säga till dem att de inte fick göra så Hjärta. Hon sa att de gjorde fina grimaser åt henne men fula åt kompisen...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Firren: H har i ett par år sagt "jag är rädd", i blandade situationer då och då. Jag tror för hennes del att hon provar lite olika uttryck och hur vi reagerar, för hon är inte rädd . D är säkert rädd i vissa situationer men det kan också vara så att han provar sig fram emellanåt...

Asap: Jaaa, undrar vem som låste lådan

Sarahkka: jag håller helt med övriga om att vänta med potträning! Helt plötsligt finns motivationen och då går det, precis som GHP sa, jättefort. Vi gick fyra dagar i rad på akupunktur och sen var det en helt annan unge!

• Piggley Wink

Sarahkka: H blir tyvärr bara sämre av mjölkfritt, eftersom vi då ersätter med havremjölk och hon är känslig för fibrer... Man ska ju helst inte använda sojaprodukter åt barn (eller mammor som ammar).

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8