30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Ja, jag hoppas det är för att M73 är på Bb som hon inte syns till. Heja M73-trean!
Ja, jag hoppas det är för att M73 är på Bb som hon inte syns till. Heja M73-trean!
M73
M73: 21 dagar ??? När jag väntade H sa de 18 dagar (på NÄL). Hoppas bm kan prata allvar med bebben!
Man blir trött av att vakna 4.30 och inte få somna om. Det tär med två sjuka barn och en lånevalp som också röjer på nätterna. Ska bli skönt när valpen åker hem ikväll, men å andra sidan kanske vi kan be om barnvakt någon gång i gengäld
Stort grattis till M73!
Jag hade elever som var fyrlingar. När de var små fick föräldrarna hjälp åtta timmar varje natt. Jag antar att de behövde det för att överleva
Galia: Absolut värt att byta kommun för!
En bekant berättade om ett barn 4-5 år som var hos farmor. Barnet var med i duschen och frågade -Ska inte bröst peka rakt ut? Farmor sa nåt om att de blir äldre och hänger mer... Då sa barnet -Har farfar sett dig naken? Underförstått - vet han om det . På tal om kommentarer från barn.
Asap: Underbart! Här säger H att farmor börjar bli gammal men inte mormor... Det skiljer ett år. För ett par år sedan blev hon jättearg när mormor sa att min farmor var gammal. Det kom till slut fram att "gammal" är mjölk som är dålig och måste slängas
Jag stod efter ett par kvinnor på ICA förra veckan. Den ena hade fått sitt senaste barn hemma på köksgolvet . Det hade gått jättebra, ambulansen kom strax efter och tog med dem in för koll. Barnet var väl gissningsvis 6-8 mån. Min bm sa i föräldragruppen att när barnen kommer så fort så man inte hinner in så är det ytterst sällan komplikationer. När det är komplikationer av något slag tar det helt enkelt längre tid. Dagen innan det tillfället hade en av hennes patienter fött andra barnet hemma i badrummet. Hon var ensam hemma med första barnet, ringde till mvc när hon insåg att hon inte skulle hinna in till BB. Mvc ligger några minuters gångväg från henne men de hann ändå inte dit. Är man snabb så är man...
Grattis Sarah till nya underverket!
Intressant att läsa om könsfördelningar och annat! Och väldigt intressant dokumentär igår om stora penisar! En man vars penis var både längre och GRÖVRE än hans underarm... Som att föda ett barn. Iaf nästan!
Och apropå kroppar... Tyvärr får kroppen en helt annan form än tidigare. Jag har gått från B/C-kupa till -A (A är för stort)!! Höfterna däremot är bredare och jag kan inte knäppa mina gamla jeans/byxor. Så - mindre upptill och större nertill. Men det är helt ok, jag klagar inte (bara liiiite)