Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Tessan: Om den har kolik så får ni åka till Stenungsund för akupunktur. Man får en helt ny unge med sig hem!

• Piggley Wink

Pysslig: Stackars liten

NU har jag gjort det sista denna terminen. En kontroll ikväll/imorgon bitti att min kinesiska gruppkamrat inte har strulat in några kinesiska tecken i rapporten - hennes dator vill gärna lämna spår efter sig .

nu ska jag fira med gårdagens Grey's och smörgåstårta. Egentligen äter jag ju LCHF sedan Valborg men idag firar jag (och lite igår på Hs födelsdagskalas). Jag har gått ner så nu väger jag på morgonen så som jag vägde på kvällen före barnen kom. Inte för att kroppen ser likadan ut, men kläderna är iaf bekvämare . 4 kg på typ fem veckor är inte så tokigt alls. Största vinsten med LCHF är att jag inte är lika godissugen som vanligt. Har knappt ätit godis sen dess. På midsommarafton blir det vanligare diet igen även om jag ska försöka hålla mig ifrån godiset, iaf på vardagarna... Snacks äter jag ju inte helller nu så det är nog mest godis och snacks som gör viktnedgången faktiskt!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

cilla: bm när H föddes sa samma sak, iofs tänkte de ju skicka hem mig vid 10, men sen drog det igång ordentligt och hon är född 12.38. Bm skulle ju jobba ända till  15...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Chiquita: Cirkelrörelser med armarna så att hela axlarna hänger med. Höger och vänster arm ska inte vara i takt om de förstår vad jag menar... Annars är väl tyvärr styrketräning receptet, men det funkar ju inte akut... Tänk på att inte skjuta ut höften när du bär, inte bra för ryggen säger ortopedöverläkaren . Sjal eller sele är grejen!

• Piggley Wink

Billa: Börja med LCHF så får du äta så mycket Brie du vill Iofs utan kex då...

Vi började med LCHF den 1 maj. Jag har hittills gått ner fem kg och väger nu ungefär vad jag vägde innan barnen. Helt otroligt! Jag har inte varit hungrig en enda gång! Det enda jag märker är att jag blir svimfärdig om jag slarvar med maten, idag hann jag inte med ordentlig lunch och höll på att svimma när vi skulle köpa presenter till killarna som har lördagens kalas som H ska på. Det blev helt svart och var så OEHAGLIGT länge, jag brukar ju få blodtrycksfall, men det här var väldigt mycket längre. Jaja, det gick att åtgärda med en glass iaf . Jag har fuskat någon gång varannan vecka, resten av tiden är jag imponerad själv - godisråtta som jag är!

Blev inspirerad av er och testade plankan igår, kan bara kommenterar som jag brukar säga till mina elever - man blir bara bra på det man tränar på SkämsCool   

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Resande: Det är just godis och chips varje kväll som jag på något magiskt vis inte är hysteriskt sugen på längre. Jättekonstigt!

• Piggley Wink

M73: På midsommar blir det färskpotatis! Sen ska vi äta vanligt under semestern, men inte godis varje dag... Så får vi se hur det slutar

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8