Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Totalego (ordinarie datorn har moderkortet gett upp på, så jag surfar trådlöst och har begränsad batteritid):
    Vi har medeltidsdagar här i stan just nu, och det är såå härligt - tills det blir kväll och "Medeltidsrodden" drar igång på ån precis nedanför oss och de har riggat högtalarsystemet så att konfrancierns skrikande går direkt in i huset, vilket gör att man inte kan ha fönster eller balkongdörr öppen på övervåningen vid läggning . Lucas har inte somnat ännu trots att han är jättetrött och jag har hållit på att lägga honom sedan klockan sju. Maken och han gick just ut på en prommenad i vagnen. Hoppas att det ska fungera.
    I morgon är det stort spektakel med eldshow och grejor vid riddarspelen (som ligger i pparken precis bredvid huset), men de börjar inte förrän 20.30 enligt programmet, så då har förhoppningsvis killarna somnat.

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Pregga: Håller tummarna för att du är på förlossningen nu då .

Tilda: Jag lyckades inte hålla magen hemlig så värst länge andra gången. Jag berättade på jobbet direkt efter NUPP i 11+3, men då hade en del kollegor tydligen redan börjat spekulera . Jag använde gravidjeans redan i vecka 10 tror jag, men hade bylsiga tröjor över.

Ego: Lucas hade verkligen "rätt" att konstra de två nätter han gjorde det: Förskolestart, gående - och igår hittade först en framtand till vid lunch, sedan jag en kindtand och sedan maken en på andra sidan också ! Så mycket nytt på en gång kan ju få den stabilaste ur lag .
    I går somnade han bra och sov gott hela natten, och idag är han inne på andra sovstunden.
  • Milla C
    Pregga skrev 2010-08-14 14:07:11 följande:
    haha tackar, men dom avtog ....IGEN Skrikandes blir gaaaaalen.....
    Men ! Nu får han väl ändå sluta lura mamma sin ! Skulle definitivt blivit helt koko om jag tvingades igenom det .
  • Milla C
    Pregga skrev 2010-08-14 14:59:28 följande:
    haha jaa inatt så tänkte jag, näe nu e det nog på riktigt...såå många timmar..å sen puts väck?! aså jag hade det ju inte så med dottern, där gick vattnet å 4 timmar senare ca kom värkarna...detta gör mig förbryllad...
    Vad säger din BM och de på förlossningen om saken? Så "verklighetstrogna" värkar så många gånger och så länge utan att han kommer ut... Förstår att du är trött på det nu.
  • Milla C
    Pregga skrev 2010-08-14 19:16:36 följande:
    Ja aså dom säjer att jag är i ngt som heter latensfas....att omföderskor känner av det ?!
    jo aså jag tycker ju att antingen så kan det dra igång rejält nu eller så kan jag vara utan dessa envisa värkar som håller i sig i timmar för att sen vara puts väck...
    Jo, latensfas har jag också haft -två gånger. Men det var ju de första timmarna av värkarbetet, när värkarna var ganska milda och oregelbundna... Inte värkar i flera timmar i flera veckor!
  • Milla C
    Pregga skrev 2010-08-14 21:22:36 följande:
    hahaha jaa pang låter ju lite drastiskt, haha men snart så hoppas jag på att han sätter igång ordentligt, å inte lurar mig mer nu...
    Kanske mer ett "plopp" med efterföljande vattenflöde kanske ?
  • Milla C
    Pregga skrev 2010-08-14 21:25:40 följande:
    Du....det lät mkt mer lockande med en gng GladSkrattande
    Det lät faktiskt typ "plopp" när vattnet gick när jag hade värkar med Gabriel . Då beställer vi ett sådant till dig i morgon bitti efter en skön natts sömn tycker jag .
  • Milla C
    Tilda: Stackars dig som har så ont .

juni: Precis som Assar skrivit så är det definitivt inte så roligt med ett syskon att man inte kan somna .

Pregga:Fy, vilken karl ! Förstår att du inte vill ha honom med dig när det är dags. Finns det någon annan som kan följa med dig in?

Bluegrass: Jag hade inga symtom alls i vecka 8 när jag väntade G. <när jag väntade L mådde jag nog lite illa, men då var jag mest trött.
  • Milla C
    pregga: Håller tummarna för att värkarna håller i sig. Nu måste lilleman ändå förstå att det är dags att komma!
  • Milla C
    Pregga: Jösses, vilken karl. Bra att du sa till honom att allt ska skötas via FR. Han lär ju få reda på genom dem när du fött din prins. Tycker definitivt att han har förbrukat all rätt att "kräva något" ifrån er.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8