Knase, det där låter onekligen tufft..... Och ännu tuffare när man är gravid dessutom! För hur mycket man än älskar de små liven så finns det gränser för vad man orkar. Och det är så himla lätt att hamna i en nedåtgående spiral - och fastna där. Och det låter kanske lätt att bara bryta trenden, hitta helt nya vägar för att "förvirra" barnen och sig själv tillbaka på rätt spår, men det är det ju inte. Men det går, man måste bara ge sig själv lite tid och utrymme för att misslyckas med det några gångar utan att bli nedslagen. Det med toabesök hade vi ju stora "problem" med Alfred... Eller jag hade, det vill säga. Han var ca 3, och hade ännu inte lärt sig pottan/toan, och jag var sååååå frustrerad. Han gick med bajs i blöjan och sa inte till, vilket resulterade i röd röd röd rumpa. En gång blev jag så arg att jag skäms, men jag hade bara nog just då och visste inte vad jag skulle göra. Vi var i ett centrum, märkte att han hade bajsat och när jag skulle byta så var det bara överallt. Som vanligt. Omöjligt att få bort... och jag skäms för att säga att jag skällde ut honom, sa att det var äckligt med bajs överallt. Såg att han skämdes som en hund.... Usch. Minns inte exakt vad det var som fick det att vända, men vi tog en helt annan fattning på "problemet" i alla fall. Nu har vi inte så stora stridigheter här hemma som ni, och egentligen vet jag inte vad mitt inlägg säger.. .men det var bara nåt jag kom på. En stoooor KRAM ialla fall, vill jag skicka. Och hoppas ni kommer till rätta med det så att du orkar.
I övrigt, HEJ alla gravida, så många nya namn (för mig ;) ! Kul!
Elvira är sååååå åbestämd, vet ibland inte om jag ska skratta eller gråta. Men jag känner igen mig i henne, jag var också så trotsig och hetsig som barn, så det känns inte så jobbigt. Ibland blir jag galen på att hon inte kan lyssna utan blir lagom hysterisk, men ofta hjälper det med henne att fokusera på något annat, låta henne vara eller bara prata lugnt. Orden Du får inte funkar i alla fall inte här, bra övning i att uttrycka sig på annat sätt Hon blir bara mer motstridig då. Men oftast är det också goungar vi har här hemma, vi är nog bara inte vana - Alfred har ju fått begränsat med utbrott genom åren.
På danska säger man att någon är en hidsigprop om man är lite så temperamentsfull och "hetsig", och hon är ju så söt när man säger det till henne! Är Elvira en hidsigprop? "Vita INTE pop" säger hon då med blick under lugg