Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ela: Jag hade inte klarat mig utan kryckor under mina graviditeter!!! Tänk på att de även gör att andra tar mer hänsysn, inte minst i kolletivtrafiken!

Aigee: läskigt med så ont i huvudet, skönt att det släppte till slut och att trycket verkar vara på g neråt.
    Spännande med slemmisen, bebisen kanske har insett att det bästa vore att komma ut snart!

Man och barn är iväg på förskola och jobb, jag slappar i soffan medan målaren målar i hallen. Känns lite knasigt att slappa runt hemma när någon jobbar under tiden.

• Gladhannapanna

Lena: Det går ju att fixa allting i efterhand, vagga mm är ju inte nödvändigt för liten när den kommer hem från bb!

Det du beskriver låter ju verkligen som om det blir bebis ganska snart, skulle bli förvånad om du går tiden ut.

• Gladhannapanna

Grattis Juni!!! Hoppas att allt är lugnt tills tentan är skriven med, men detta var ju helt klart ett stort steg på vägen!!!

• Gladhannapanna

Juni: Om det är vattkoppor så får helt enkelt din make vabba för du ska ta det lugnt!!! Vattkoppiga barn kan vara väldigt "osjuka", iaf var det så med Agnes medan Julia var ett vrak hela tiden med jättehög feber!

Vi var fundersamma kring vattkoppor/bältros eftersom min mamma hade Agnes en del när hon hade vattkoppor men det var ingen fara sa 1177.

Man kan få om vattkoppor om man hade det väldigt lindrigt, men det är ovanligt.

Hoppas att din man haft det, min kompis man hade vattkoppor runt bf, som tur var gick hon över tiden för annars hade han inte fått vara med under förlossningen!

• Gladhannapanna

Aigee: Surt med vikbm!!! Kul med husvisning!  Hoppas att liten tittar ut snart så ni slipper vänta längre! Övertid är vedervärdigt!!!

• Gladhannapanna

Lena: Jag proppade i mig en påse nonstop precis före ett bm besök första graviditeten. Jag sa som det var och då skippade hon det provet...

Håller med om att det vore trevligt med tre trådbebisar imorgon!!! 

Milla: Grattis till bra betalt för vagnen!!!

• Gladhannapanna

Cissi: Jag har gjort glukosbelastning under båda mina graviditeter. Andra gången var det vid två olika tillfällen. Ta med dig citron så smakar det inte så illa! Var faktiskt mycket mer ok än jag trodde innan!

• Gladhannapanna

Juni: OM jag var som du skulle jag tvätta bebiskläder, då kanske det stannar av! *skrockfull*

Aigee: För mig har tjurighet faktiskt kommit precis innan förlossningen kommit igång, varit så less på allt vad graviditet varit, med Julia inträffade det två veckor före bf och med Agnes några dagar efter bf...

• Gladhannapanna

Grattis Fia!!!

Juni: Vad var det jag sa! Klart att det lugnade sig när du började tvätta!!!

Agnes fick en doktorsväska av Julia när de träffades första gången på BB: Dessutom hade jag köpt likadana tröjor till dem på Lipfish, Superfina! Tror att det  finns bild i mitt galleri.

Har åkt på ett virus som bråkar med datorn så jag kan inte kolla så mkt.

• Gladhannapanna
    Piggley Wink skrev 2010-10-21 08:28:26 följande:
    Tack för ideer om present till H, har funderat men inte riktigt kommit på vad som skulle funka bra. Barba2 ska absolut skriva ett fint kort som Elvira gjorde! OCh jag tror att H är rätt nöjd med att få öppna Barba2s presenter, hon är inte så mycket för att ha och få, iaf inte än så länge. Antar att det kommer... Tar gärna emot fler förslag och tankar också!

I natt har jag inte haft alls lika ont i/runt magen. Det var nog kl'dtvätten Pyttis Maken garvad gott när han kom hem och jag berättade om min strategi "Ja, opm man tar på sig regnkläder så regnar det ju inte"

Snart dags att få akupunktur, måste bara läsa in lite listor och modeller som jag måste memorera, tänkte lyssna på det när jag ligger där med nålarna...
    Det var ju precis så jag tänkte!!! Kuil att det funkade!
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8