Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ojdå! Det låter som om att du kanske ska överväga att tvätta bebiskläderna iaf, juni...

Lena: Packa BB-väskan först - sedan dricka hallonbladsthe!

• Billabong

juni: Sådär började mina värkar när jag fick J. De kom svagt på fm, starkare under em, rejält på kvällen och på natten drog det igång. Hon föddes strax efter 8 morgonen därpå... MEN. Nu hoppas vi det klingar av för dig.

Lena: Nej, alla märker inte av ngn slempropp. Jag har märkt det båda grav. Det är som geleaktiga klumpar, gulaktiga med lite rött i.

aigee: Nu ska vi inte ta ut worst case scenario i förskott här! Det är än så länge halva braiga födelsedatumet kvar.

• Billabong
    Piggley Wink skrev 2010-10-20 11:56:18 följande:
    Det är inte som värkar som kommer och går, det är mer som molande hela tiden i en kvart, sen lugnar det sig en halvtimme innan det börjar igen. Har haft ont hela natten och då hjälper det ju liksom inte att H sov som ett plåster på mig eftersom hon vaknade 01.30 vilket hon aldrig brukar göra... men såklart är det ignet på gång! Åter till hur man ska veta vad kunden vill ha fast kunden inte vet det själv.... Dessutom producera det med bra kvalitet till låg kostnad
    Precis så var det för mig. Det var på natten den kom riktiga värkar. hela fm, em och kvällen var det som du beskriver. MEN alla är olika. Din livmoder kanske bara vill öva lite ngn vecka i förväg? HÅller en tumme för det så att du får göra din tenta först.
  • Billabong

Grattis Fia! {#emotions_dlg.flower}
    En ensam kalv verkar det bli ändå här i tråden idag... eller, aigee - var är du?

juni: J fick storasysterpresent som var från O och G när de träffades på Neo - och hon gav dem varsitt paket. Andra som kom och hälsade på hade ibland paket till henne och ibland inte. Men hon var nöjd ändå eftersom hon fick öppna alla brödernas presenter. Nu var visserligen J ung- 1,5 år yngre än vad H är när hon blir storasyster så hon kanske inte är lika nöjd med att bara få öppna men inte behålla innehållet...?

malinkat: Vad fint skrivet från lillasyster till sin storebror.

• Billabong

Grattis till Ida på 2-årsdagen!
    Håller en tumme för bebisleveransen tidigast imorgon.

Ela: Förstår precis vad du menar. Ju fler barn i familjen desto fortare går nog tiden.

juni: Så bra att det lugnat ner sig och det ser ut som om att tentan imorgon är ohotad *peppar peppar*

Sömn hos mamman inatt: 3 h. Totalt sett. Förvånandsvärt pigg, än så länge. Räknar med att gå in i en trötthetsvägg framåt kl. 14.

Längre gnällversionen:
    Vid halv ett då jag hade gjort mig redo för natten och skulle lägga mig vaknade G och tokskrek. Kissig blöja byttes och han fick välling. Somnade lätt om. Bar in honom i pojkarnas rum och tycker det luktar konstigt... Hinner bara tänka den tanken medan jag lägger G, DÅ vaknar O illvrålande. Har bajsat är värstingvariant som STINKER (hakar på "Missbruka användandet av versaler i löpande text-dagen" ), tar med honom ut. Tyvärr hade G som slumrat till blivit klarvaken av Os vrål. O är nybytt men verkar inte kunna somna om (det kan han tyvärr aldrig göra direkt efter att ha vaknat om natten). Går ner och gör välling till honom som han äter medan han drar i sitt öra och sina lockar, klassiskt trötthetstecken. Är nästan sovande när han läggs ner. Tvärvaknar och illvrålar. G som hade somnat under tiden O fick välling är återigen väckt - och jätteledsen. Sedan hade jag dem skrikande i högan sky i omgångar tills jag kapitulerade vid 2.30 och väckte sambon som tog G och lade sig i gästrummet medan jag och O kröp ner i vår dubbelsäng där även J sov sedan ett par timmar tillbaka. Sover gott alla tre. Tills klockan är 5.30 och J är klarvaken, börjar pladdra glatt, blir hyschad av sin mor men babblar vidare. Vem slår då upp sina blå: givetvis, O! Två pigga, klarvakna barn och deras trötta mamma stiger upp. J kissar på pottan och sedan är det high life i allrummet parallellt med att mamman lägger sig med ett täcke i soffan. Lite myser vi alla tre men de är ganska pigga och toppade. Kvart i sju väcks pappan med ambitionen att jag ska kunna lägga mig och sova minst en timme och börja senare (har inga viktiga saker på jobbet idag - obviously! ) går upp och lägger mig. MEN KAN INTE SOMNA! Det HÄNDER ALDRIG mig. Jag kan alltid somna i alla lägen, oavsett vad. Men är nu PIGG?!
    Så, det får bli tidig hemgång istället och en eftermiddagslur.

• Billabong

Pysslig: Välkommen in i denna tråden!

Boomie och Ela: Så bra att ni fått varsin ny, bra BM denna graviditeten! Viktigt att kommunikationen/personkemin stämmer!

juni: Så skönt att du hann tenta igår eftermiddag utan att Barba2 ställde till med en leverans! Kanske passar på nu i helgen då? Eller 101112 som du tänkt dig...

Vem vet, det kanske blir trippelkalvning imorgon på FN-dagen?

• Billabong
    Piggley Wink skrev 2010-10-24 09:29:04 följande:
    Sara. Vilekn dag är F-dagen? Skäms
    Idag, 24 oktober!

Härligt att gårdagen blev så bra på alla möjliga sätt.

Lena: Ja, den kan vara ljusgul och det är vanligt att den kommer i omgångar. Borde ändå vara ett tecken på att du kanske inte behöver vänta såååå länge till. Nu är ju Idas födelsedag passerad, vilket jag glädjs med er åt, så att barnen får varsin egen födelsedag. Kanske slipper du städdagen på dagis?
  • Billabong

Bamsevarm peppkram till aigee! Hoppas massagen satte igång det hela lite mer så bebisen tittar ut snart.

Ja, även du Lena så klart! Fast det vore mest rättvist om aigee fick före eftersom hennes BF är 11 dagar före ditt...

Jag förstår hur tröttsamt det är, själv gick jag bortåt 5 veckor över tiden - eftersom att "alla" får sina tvillingar omkring vecka 36... Nej, "alla" får visst inte det.

• Billabong
    Ela skrev 2010-10-25 20:34:47 följande:
    Du är en stor människa (och då syftar jag inte på magen ) men jag förstår hur du tänker för jag fick faktiskt en släng av dåligt samvete när jag fick barn före Sara förra sommaren. Det kändes liksom inte rättvist när hon kånkade på två...
    Tack gulliga du! Det var väl snarast så att jag fick vänta alldeles för länge - inte att R kom för tidigt. Så no hard feelings, vännen!
    I efterhand tycker jag det är så otäckt att tänka på att jag gick med bebisarna så länge därinne i magen, totalt ovetande om att det närapå kostade dem livet, ffa G. Jätteläskigt och jobbigt att tänka på. Nåväl allt gick ju väl, även om det var men minimal marginal.
    IdaVi skrev 2010-10-25 20:23:25 följande:
    Sara: Jag håller också tummarna för att aigee får före mig om jag ska vara ärlig. Because she's worth it!
    Ädelt av dig, Lena!
  • Billabong

Åh så roligt! ÄNTLGEN!
    Grattis aigee med familj till lillasyster!  {#emotions_dlg.flower} Ser fram emot att få läsa detaljerna sen (men propsar inte på att stres.

Då så, Lena: nu är det din tur!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8