30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Billabong: Grattis på födelsedagen!
Billabong: Grattis på födelsedagen!
Ego. BM-rapport. Blodtryck 110/60, sf-mått hm, hon sa bara normalt för tiden - glömde fråga vad , hjärtljud 54, urinprov bra, vikt +9 (tror jag) sedan inskrivning. OCH det viktigaste av allt hb 105 så det har gått upp! Yey!
Hjärtljud var naturligtvis 154...
Snuppis: ingen egen erfarenhet av vändningsförsök, men också hört att det kan göra rätt ont o att det bara lyckas i ca 50% av fallen o att en del tyvärr vänder tillbaka till säte... Knivigt, men hoppas bebisen vänder sig rätt innan vändningsförsök, blev så för en kompis till mig så hoppas hoppas.
M73: Ja det lät ju bra mkt mer överkomligt/görligt än att stå på huvudet/händerna iaf...
Resande: Ja sen inskrivningen ja Sen gick jag ju ner i början av graviditeten när jag kräktes så mkt, nu sker det ju mer sällan och jag har fått bättre aptit tack vare att jag inte mår illa jämt längre så nu rusar väl vikten uppåt sista månaderna. Jag hade inte hunnit gå ner allt från förra graviditeten innan jag blev gravid igen heller så jag har ändå en hel del att gå ner och blir det som förra gången så sitter mina gravidkilon som berget tills jag slutar amma...så det lär dröja innan jag är något sånär normalviktig igen.
Zenobia: Trevlig helg! Är inte avundsjuk på att ni ska till ikea...men hotellnatt låter trevligt
Kasperina: Härligt! Grattis till lyckat RUL!
Har läst allt ni skrivit men orkar tyvärr inte kommentera utan blir rent egoinlägg. Är psykiskt/känslomässigt urlakad. Hade "aurorasamtal" idag med en bm på förlossningen. Visade sig att vi båda kände igen varandra från eftervården sist så det var rätt skönt med ett bekant ansikte på ngt sätt. Vi satt och pratade i nästan två timmar om mina känslor inför snitt. Det var skönt men jobbigt och jag grät en hel del. Trött och slut efteråt. Somnade till på soffan på sena eftermiddagen och höll nästan på att missa att komma iväg för att hämta V och gå sista gången på simningen. Därefter hem och äta middag + nattning. Var skönt att han somnade på tio minuter ikväll och strax efter kom maken hem (han var på kurs idag eftermiddag/kväll därav att jag fick ta allt med V själv just idag). Är som sagt slut nú, på gränsen till huvudvärk och lite trött/svid i ögonen så ska försöka komma i säng. Ursäkta egot
Firren: men hoppas det drar igång på riktigt inatt eller så. Skickade ni hem barnvakten igen?