Pregga: Hormonmonster som gravid? Jajjamensan
Fast jag visste iaf om att jag hade humörsvängningar. Min kära tvillingsyster fällde den smått klassiska kommentaren "Bara så ni vet det så
har inte jag humörsvängningar, för det säger NN (Hennes man)!" när hon hade haft en urladdning på blivande mormor, mig - ja, hela familjen faktiskt - och teatraliskt svepte ut genom ytterdörren hos mina föräldrar för att åka hem
.
Hoppas att alla får sova ordentligt fr om nu (inklusive jag själv). Jag har iaf bestämt mig för att "ta tjuren vid hornen" och vägra ge välling vid halv fyra på morgonen med start i natt. Lucas har sovit hela nätterna (även om han skrek till ung en gång i timmen natten till igår, men det är en annan femma
) igen i två nätter, men vaknade i natt vid strax efter fyra, och somnade om vid kvart över fem! Lika bar att han "lär sig" att man inte ska vakna och hålla sig själv och mamma vaken mitt i nätterna innan vi flyttar ihop killarna i samma rum (förhoppningsvis i slutet av denna vecka eller under nästa vecka). Men jag kan bara gissa att jag kommer vara som en zombie ett par dagar nu.
Annars kan jag tala om att Lucas verkar ha gjort ett riktigt "språng" igen nu. I går klättrade han flera gånger upp på vår "trappall" i köket - man når ju så många fler roliga saker då - samt öppnade dörren ut ifrån vårt sovrum när maken försökte hindra honom ifrån att smita genom att stänga den. Men det "bästa" var nog ändå på eftermiddagen när maken hade båda killarna med sig och plockade ut modellflygplanen han skulle ha på kvällen. Jag kom ut ifrån "hjärterummet" coh hörde att någon stökade i hobbyrummet min man har på övervåningen - och upptäcker att maken och Gabriel är ute på uteplatsen. Lucas hade alltså gått förbi maken, gått in och klättrat upp för hela trappan själv för att komma in i hobbyrummet
! "Jag tyckta att han såg hemskt målmedveten ut" var makens kommentar. Skönt iaf att allt gick bra, och Lucas var helnöjd med att få pilla på alla saker alldeles själv. Grindarna har varit tvugna att vara stängda ett tag, men maken är dålig på det - och numera kan Gabriel öppna, men inte alltid stänga, dem...