Inlägg från: Kusin Knase |Visa alla inlägg
  • Kusin Knase

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Evasha:

Fio, yes, det är väl lika bra att vi samlar ihop oss till idag allihopa?! Nu får det vara dags!

Vår adoptionsbok Längtan till Lillebror går nu att beställa direkt från mig! Inboxa!
  • Kusin Knase
    Champagne77 skrev 2011-08-17 08:59:26 följande:
    Ingen som vill hänga på mig på lördag ???
    Au-pairen är ledig helger, så hon har förbjudit mig att föda då ...   Men visst, kommer det ingen liten unge idag så kan jag tänka mig lördag!
    Vår adoptionsbok Längtan till Lillebror går nu att beställa direkt från mig! Inboxa!
  • Kusin Knase

Stort grattis, Pucha!!!!!

Ja, det vore såååå skönt att äntligen slippa vara gravid, fy tusan för mina fogar som gör att jag inte kan gå, och så har jag börjat kräkas flera gånger om dagen igen också, för att inte tala om den gräsliga halsbrännan, aj aj aj aj ... Nä, jag är verkligen inte gjord för detta tillstånd!

Tyckte bebis hade varit ovanligt lugn ett par dygn, men nu inatt stökades det vilt igen. Hoppas han vill komma ut snart ...... Men det kan ju lika gärna vara flera veckor kvar. :-/

• Kusin Knase

Tack för all uppmuntran!! Det är ju faktiskt ganska synd om en när man mår så här, så lite måste man ju faktiskt få gnälla...

Lycklig, mitt illamående har jag ju haft sen vecka 5, med en paus på ca 10--15 veckor efter vecka 20, så jag lär kunna diagnosticeras med hyperemesis gravidarum -- jag blev deprimerad av illamåendet eftersom det tog över hela mig och jag inte klarade av att ta hand om mina barn alls, så jag fick Ondansetron. Den fick jag dock tjata mig till, först hos bm som sen skulle hitta en läkare villig att skriva ut den till en gravid (används annars till dem som får cellgifter och mår illa pga det) och sen även på apoteket där de först vägrade ge mig den. Jag tar den dock inte längre, sen v 20, vill inte börja med den igen nu heller för jag blir så gräsligt förstoppad av den och då mår jag ännu mer illa.

Bebisen är iaf helt vild nu igen, så det var bara kortvarigt, det där lugna tillståndet. Lät roligt med sprallig bebis t o m under förlossningen! (Elsis var det va?)

Jag har haft mycket ryggont (svanken) och en hel del "mensvärk" framtill i flera kvällar och nätter nu, och undrar fortfarande vad det beror på och vad som eg händer därnere/därinne. Utplånas tappen? Öppnar man sig? Kan det var en mycket, mycket lugn liten latensfas som redan har satt igång?! Det skulle ju vara så skönt om man vore i nåt slags mycket latent värkarbete liksom utan att vara riktigt medveten om det själv, då har jag ju isf redan gjort en del av jobbet!   Har aldrig lyckats känna nån livmodertapp och skulle aldrig våga ge mig in där nu, men jag ska nog be min mvc-bm undersöka mig lite lätt och se om jag är öppen något i em då jag ska dit. Tror ni hon gör det, eller måste det till en läkarundersökning för det??

Puchas story lät bara helt fantastisk!!! Så härligt med alla positiva förlossningsberättelser. (Läste en häromdagen om nån som hade fött hemma vid handfatet, sådär poff bara, mina hormontårar bara sprutade.)

Härligt också med uppmuntrande ord om hur stark och fri man känner sig utan jättemagen och alla krämpor!! Yes, ytterligare nåt att se fram emot ju!

• Kusin Knase
    Eshack skrev 2011-08-19 09:12:52 följande:
    Fio, då är den ju antagligen kort i allafall. Min var lite bakåtriktad och den bakre delen vara bara som en kant i slutet och den främre en halv cm så var inte lätt att nå. Måste ändå slå ett slag för färdknäpp, båda gångerna fick den blodig slemmis att lossna och satte igång värkarna. Trevliga samtalsämnen :) . Sitter här och väntar på BVC-tant som ska göra hembesök. Känns lite overkill och varför först 9 dagar efter fl? Hoppas hon har våg med sig, lillen är fortsatt sömnig på tuttarna, trots alla trix. Men verkar nöjd med livet.
    Ang färdknäpp: Detta var det enda som hände för mig inför förra förlossningen: http://crrly.blogspot.com/2007/05/aj.html  AJ, som sagt!    Men visst, tre dagar senare kom hon ju utfarande. Dock tror jag inte att det berodde på det!

Vad menar du med overkill? Det är ju bara ett erbjudande man får, så att man ska slippa gå ut själv, och du hade väl kunnat tacka nej om du velat det? Jag tror att besöket brukar ske nån vecka efter att man har kommit hem eller så (?), har för mig det. Våg lär hon ha,det är väl ett av huvudsyftena med besöket!   Vad skönt att herr liten verkar nöjd och glad. Det låter så mysigt!!
  • Kusin Knase

HEJA Fio!!!!!!!!!!!!!!!! Hade en stark föraning om att du kommer att föda idag, så heja på nu!!

Jag har varit hos min mvc-bm. Jag är inte öppen alls Gråter  men livmodertappen är iaf förkortad. Och lillen är duktig och har nog fixerat sig!! Gött. Jag känner mig snart så redo man bara kan ...........

• Kusin Knase

Hoppas Fios bäse är på g nu!

Tycker också att juni verkar vara värsta supermorsan!!!!! Hade aaaaaaldrig i livet utsatt mig för att vara ensam med tre barn i ett badhus! Inte ens med två, knappt med en.

Hormonstinn, fy tusan för illamående!!! Hoppas att du klarar av bröllopet och får jättetrevligt ändå.

Evasha, knasig bm du verkar ha -- bvc är ju helt frivilligt, hembesök likaså, de "erbjuder" det men det ska ju inte vara ett tvång! Jag ser inte riktigt vågen framför mig, det låter ju jätteläskigt att hänga upp sin bebis?!! Är det denna bm som har stressat upp dig ang utebliven viktökning? Hoppas hon inte har sagt nåt dumt till dig ... Amma på, heja dig och bebis!!!

• Kusin Knase

GRATTIS Fio!!!!!!!!

Har en vilodag i sängen idag, homealone större delen av dagen. Min man säger att jag knappt får gå ur sängen under nästa vecka heller, så vad göra annat än att lyda ...   SOL dock här idag, vilket har varit otroligt sällsynt här nere i Skåne i sommar, så jag ska nog strax smyga ut på en liten promenadrunda runt kvarteret medan herr liten sover (au-pairen är här även om hon är ledig idag, så helt ensam blir han inte hemma, även om darling + dottern är på skateuppvisning+ barnteater i Malmö).

• Kusin Knase

Morrn. Lägesuppdatering här: Fick för fjärde kvällen i rad igår ligga och profylaxandas mig igenom en massa pinvärkar, men igår var de mycket kraftigare än vanligt och mer ihållande -- gjorde inga många pauser utan flyttade istället runt till skumma ställen från svanken och nedre delen av magen till skuldran och höften ...

Kände vagt av värk hela natten, sov dåligt och drömde konstigt -- och hade nåt slags värkar även när jag vaknade. Har startat värktimer här på datorn men inte kommit igång med den, det verkar ha kommit av sig lite nu. Ska försöka få i mig frukost liggande i sängen, sitta vill/kan jag inte göra, det trycker så neråt ....

• Kusin Knase

Tack för alla hejarop, men gah, det verkar ha lagt av för den här gången igen .... Suck, vad segt!! Jag önskar så att jag kunde fatta när det väl är på g på allvar så att jag hinner in. Tillbringar ytterligare en dag till stor del i sängen homealone iaf, skönt.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8