30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Kate - Jag önskar jag hade ett annat svar, men börjar själv förlika mig med att den förmodligen kommer att ersättas av de riktiga tonåren...
Kate - Jag önskar jag hade ett annat svar, men börjar själv förlika mig med att den förmodligen kommer att ersättas av de riktiga tonåren...
Stramalj - kokt potatis, pasta och ris borde kunna funka tänker jag. Går han med på såsig mat om det är bitar i, eller är det bara "torra" bitar som gäller? Fisk är ju mjukt och fint.
Cilla - Nä, det är inte det. Jag har tre burkmatade ungar som alla äter potmos.
Cilla - Förstod det, jag vet ju hur ni har det med A och maten. Men i den här familjen har alla barnen fått mestadels fått burkmat, även om vi lagat en del själva också. Ingen verkar tycka att mat är ett nödvändigt ont förutom jag - så många gånger som jag önskat att det fanns ett piller att äta som innehöll allt man behöver och gjorde att man kände sig mätt. Tänk att slippa sitta och tugga i sig mat vareviga dag. Det kunde man spara till vissa måltider, de där med extra god mat, lugn och ro och trevligt sällskap. Skulle inte behöva ta tid av lunchrasten till att sitta och äta micrade rester.
Resande - Det kan jag förstå, det låter inte kul att äta mat med nät på.
Galia - Jag satt alltid och ammade, även på natten. Testade att liggamma några gånger, men begrep aldrig hur det skulle göras bekvämt.
Gabi - Har hon för roligt så att hon "inte hinner" (dvs struntar i) på toa? Det är vanligt bland småstora egentligen torra barn.
Mosing - Man ska inte underskatta kraften i ett bra ret!
Anceka - Grattis!
Gabi - Hon kanske bara sparar sig...? (Läs A Schulmans bok Bajsfesten så förstår du vad jag menar. )
Mina barn var hos sin farmor och farfar förra veckan. Farfarn var rysligt stolt över att Elsa vägrade låta farmor natta, det skulle farfar göra! Så ibland är det kul att vara "the chosen one", men det är nog mest om man annars inte är det så ofta.
Grattis Poison! Vilken ljuvlig liten krabat.
Vi5 och Snow - varma kramar till er den här tunga dagen.