• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Vilka tider har ni? När äter ni middag och när går barnen och lägger sig?

Vi har bara kvällsmacka i undantagsfall, de flesta dagar är middagen det sista vi äter för dagen.

• asap

Elsis - Vad fint att ni är hemma med vilmhelm nu!

Här har vi inget problem med matvägrare, och har aldrig haft annat än vid enstaka måltider, tack och lov. Vi äter middag någon gång 17.30 - 18.30 på vardagarna och sedan blir det inget mer att äta förrän frukost nästa morgon. Barnen har slutat med kvällsvälling vid ca två års ålder, Elsa slutade i somras.
    Så vi bråkar inte så mycket OM att äta, däremot en hel del om HUR... Ida plockar gärna med händerna i maten (grrrr!) och proppar munnen så full att hon knappt kan stänga munnen (grrrr!), jag kan tycka att man kan klara av ett hyfsat bordsskick när man är sju år...

• asap

Bianca - Välkommen! Vad härligt med storasyster som längtar.
    Jag har fått både tvåan o trean för rätt länge sedan nu, men hänger kvar ändå. Min äldsta dotter är 7, lillebror är 5, och lillasyster 2.

• asap

Skyline - Nu spelar Ida din låt för hela familjen asap att digga till!

• asap

Vi5 - Känner igen det där med sängkanten. När Ida var ny sövde jag henne ibland precis så, satt på sängkanten och gungade med henne i famnen. Sedan hade jag värmt upp spjälsängen med en vetekudde så att hon inte skulle vakna av att det blev kallt att komma bort från min famn. Funkade inte alltid..

Hoppas detta barn både somnar lättare och sover längre i taget än A och E gjorde som nya.

• asap

Vi 5 - Och jag var inte ens sjukskriven, men kände precis som du beskriver när jag slutade jobba innan E föddes. Jag tänkte innan att jag skulle fixa, dona och göra, och så orkade jag ingenting annat än att hasa omkring i myrtakt eller bara hänga i soffan. Och mådde dåligt över att inget blev gjort.
    Och som sagt, jag var bara ledig (inte sjukskriven) men orkade ändå inte ett endaste dugg! Det blir bättre när bebis är ute.

• asap

Stramalj - Du är som vanligt klok som en bok. (tänker på det du skrev till vi5)
    Oh, kvaddlar. Ger mig enorma rysningar av obehag, det verkar ännu otäckare än eda, som jag har skräckkänslor för och är enormt glad att ha sluppit. Skulle ta öronont före det alla dagar i veckan, men

Resande - Stackars dig som har ont i örat! Men skönt att allt ser bra ut idag.

Elsis - Oj, stackars dig också, som inte får städa utan istället måste sitta med en varm, gosig, sovande bebis hos dig.

• asap

Resande - Så spännande!

Stramalj - Bra shoppat!

Vi 5 - Nä usch, jag har protesterat vilt mot nyponsoppa och/eller saftsoppa under förlossningen, det är jätteläbbigt tycker jag (precis som EDA ). Men jag har ju bara haft snabba och lätta förlossningar, så det har räckt med vanlig saft för mig. Rekommenderas!

• asap

Snow och vi 5 - Varmaste kramar till er idag!

Resande - Hur känns det idag?

Kate - Så oroligt med pappa.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8