Vi5: jag är inne p samma linje som Firren. Om E är kvällstrött borde maken kunna vara hemma när han ska sova och sedan åka och träna. De flesta gym här har öppet till 21. Vi har gjort så länge att den som vill träna får natta det barn som somnar tidigast.
Våra barn går också upp själva på helgerna, tv eller ritar eller ngt. Dock har vi sagt att man får gå upp tidigast kl 7, annars går A upp vid sex och hon behöver sova/vila längre.
Jobbigt med att skolan inte hjälper till när det uppenbarligen är ett problem för E med både toa och mat. A har inte heller fått hjälp med de sakerna, men när vi träffade fröken innan sommaren påpekade hon att de måste klara sådant själva eftersom personalen inte har möjlighet att hjälpa till. Så vi tränade under sommarlovet, som ni kanske minns så var de inte snälla mot A i nollan och ettan och då fick hon hjälp med att vakta på toan så att ingen ryckte i dörren mm.
Om jag var du Vi5 så hade jag lagt mig så tidigt som möjligt och sett till att ta "egentiden" när LillA sover på dagen istället. Trist? Javisst, men förmodligen nödvändigt för din fysiska och psykiska hälsa! *ser bestämd ut*
Antar att studierna är för att E ska få vara påf ritids? Du vet att hab får vara där även om du inte tar några poäng va? Dvs, lägg ner kraven på studieprestationer ett tag!!!
Det är skönt att vara hemma igen, mysiga kramar mm!