Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Julia bits också. Både maken och Agnes.

Maken blev arg på henne häromdagen när hon nästan bet hål genom en tröja på Agnes, han satte henne i soffan precis bredvid sig och markerade att man inte får vara med när man bits. EN stund senare var hon på väg att bita Agnes igen, då sa han med sträng röst: "Du får inte bitas!" varpå ungen snabbt klättrade upp i soffan och satte sig!!!

Vi kommer nog att få problem med de andra barnens föräldrar om hon inte slutar för hon både bits, slåss, drar i håret och sparkas.... Inskolning på måndag.

• Gladhannapanna

Uscha vad jobbigt för din kompis och med jobbet Tilda.

Ang bitningen så är det tydligt att Julia bits av frustration, vi hoppas att det blir bättre när hon kan prata.

• Gladhannapanna

Juni: Trist med streptokockerna, men bra att de upptäckte det!

Är säker på att Pregga har bebis nu, hon skulle ju in på kontroll igår.

• Gladhannapanna

Lena: Vi bytte från spjälisen när Agnes var ca 2 år. Valde att köpa en 90cm säng direkt, en resårsäng som står direkt på golvet. Jättebra för man kan sova tillsammans med barnet om de vaknar på natten. Det har även hänt att vi har bytt säng med Agnes, en av oss har sovit i hennes säng och hon i dubbelsängen.

Agnes var van vid att somna själv så vi har inte alls haft så mkt problem med spring vid läggning.

• Gladhannapanna

Grattis Pregga!!!

Juni: var irriterande med Specmvc!!!

Jag opererades ju i mars och ska göra om operationen. Igår fick jag ett brev från mottagningen där det står att kön till op är tre månader!!! SKa ringa imorgon och fråga om det verkligen är rimligt att jag hamnar i kön igen när det är en misslyckad op som ska göras om!

• Gladhannapanna

Tack för era kommentarer om min op. Jag ska ringa dem imorgon.

Idag ringde en kompis och erbjöd mig att hänga med på en ridhelg i slutet av september så jag vill inte opereras innan dess i alla fall!

• Gladhannapanna
    Piggley Wink skrev 2010-08-22 22:12:32 följande:
    Pyttis: Du har ju bara rätt att säga nej till en operationstid (iofs borde det vara andra regler när det gäller att fixa till en misslyckad op), så det är ju bra om du inte hinner få nån tid innan resan... Om man säger nej till två måste man på ny bedömning för att få ställa sig i kön igen
    Ok, det var ju bra info! Tack!
  • Gladhannapanna

Instämmer i att man inte kan igonerar bitande, slag eller liknande. Men det funkar bra på andra saker som tex matkladd mm.

Jag skriver som jag nog gjort tidigare; Vi har tre ledord för vad som ska gränssättas och alltså markeras: 1 det som är olagligt. 2. Det som är farligt  3. Det som är otrevligt.

Varje familj får själva hitta sina nivåer, iaf på de två sista!

• Gladhannapanna

Ang fotoalbum: Vi insåg förra hösten att vi inte hade framkallat några kort alls på Agnes!!! Satte mig och gjorde en fotobok på de två första på Ifolor. BLev riktigt bra!

Jag är yngst av tre systrar och mitt album är väl så ambitiöst som syrrornas, i vår familj var det pappa som fixade sådant!

Juni: Underbar tråd!!!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8