• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Cilla - Jo, precis, nu vet vi ju. Ska bara berätta på jobbet att jag fortsätter med halvtiden ända till augusti...
    Hade vi suttit på pottkanten hade E såklart fått börja någon annanstans, men nu har vi många dagar kvar för henne och känner att hon hellre får vara hemma lite längre än att börja någon annanstans för att sedan byta osv.
    Men frågar man Elsa så hade hon nog gärna börjat redan idag, hon beter sig som att hon äger hela fsk när vi är där och lämnar och hämtar G.

• asap

Jossanjo - Det är 1år11mån mellan mina äldsta, och syskonvagnen var helt oumbärlig då! Särskilt första halvåret då vi fortfarande bodde i stan. Sedan är det 2år10mån mellan tvåan och trean, och inte en gång har vi saknat syskonvagnen som vi sålde till goda vänner. Även ståbrädan hamnade hos vännerna, så mina storbarn har inte fått åka en meter "snålskjuts" med lillasyster.

• asap

Ela - Oh, vi kanske skulle parta på en fyra? Jag känner nämligen att jag skulle kunna fylla huset med bebisar, men när jag tänker på att de sedan kommer fylla två år -och tre -och fyra -och fem -och sex - är jag inte lika sugen längre. Äääälskar bebistiden!

• asap

Menar förstås inte att jag inte gillar barnen i de åldrar de är i nu, bara att det räcker med tre då.

• asap

Firren - Vad häftigt! Jag har inga egna erfarenheter på området, alla mina tre har varit ungefär lika gamla när de börjat gå, ett tag efter ettårsdagen. Men det är klart att om de är för små har de väl inte riktigt förstånd att vara försiktiga.

• asap

Jag får hjärtat i halsgropen bara av att läsa om era våghalsiga små, och känner mig plötsligt väldigt lycklig över att mina barn väljer att vara tidiga på annat än motoriska färdigheter. Att G lärt sig läsa redan vid 4,5 år känns ju inte alls lika farligt.

• asap

Stramalj - Välkommen hit! Ja, vad ska de på mvc och göra!!? Det finns ju Skype, det är väl bara att göra efterkontrollen virtuellt?

• asap

Stramalj - Så oroligt! Jag hade nog haft svårt att inte vara där och höja lite på egen hand. Vad kan hända vid för hög dos?

• asap

Firren - Inte heller jag har några tips, har inte varit med om sådant bakslag. Hoppas det löser sig!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8