30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Vi5,Men skit också. Hoppas du kan få upp järnvärdet på annat sätt. Jordgubbar tillsammans med niferex fungerade för mig, men då var jag inte i närheten av så låga värden som du har.
Vi5,Men skit också. Hoppas du kan få upp järnvärdet på annat sätt. Jordgubbar tillsammans med niferex fungerade för mig, men då var jag inte i närheten av så låga värden som du har.
Vi5,Jag får upp en bild av Ove Sundberg på näthinnan när jag läser ditt inlägg. Han finns på riktigt alltså
Vi5, Vi måste ju ta chansen då när det är många som har lyckats direkt efter tidiga missfall. Inte för att jag tror att det ska ta sig, men det trodde jag inte i maj heller. Pessimism är bästa sättet att inte bli besviken
Kasperina, ja men då så. Psyket är inget problem känner jag. Tänkte mer på det kroppsliga.
Uppidetblå, Vill bara säga att ni är i mina tankar. *kram*
Vi5, Vad härligt att få äta ägg om man gillar det. Jag håller bara med om laxen och jordgubbarna. Jag var ju tvungen att hoppa över gravad lax när det bjöds sist och nu i midsommar har vi bara ätit grillat. Kanske ska gå och köpa mig lite gravad lax och gravlaxsås sätt kalasa på en helt vanlig vardag nu i veckan.
Även jag vill skicka en varm kram till dig uppidetblå. Jag tänker på er mycket och hur tufft ni har det nu. Jag minns den dimma och den sorg jag befann mig i när vi förlorade våran lilla kille och sorgen finns i bakgrunden fortfarande. Att bara ta en minut, en timme, en dag i taget är nog det bästa ni kan göra nu. När tiden är mogen kommer ni att kunna möta omvärlden igen, men låt det ta den tid det tar och skriv av dig här så mycket du vill . Vi har ju även den slutna tråden om du vill. Jag har för mig att jag godkände dig där för ett tag sedan.
Upp i det blå, Vad ledsen jag blir när ni ska behöva strida om sjukskrivning också. Läkaren ska inte bry sig om vad försäkringskassan tycker anser jag. Det finns listor tror jag på vad som motsvarar tid för sjukskrivning. Jag fick fyra veckor för krisreaktion och det borde ju vara samma för dig. Nu är det snart fyra år sedan så de kan kanske ha ändrat riktlinjerna.
Hur som helst är det inte rimligt att du ska kunna återgå i arbete så snabbt och vilket nöt till läkare. Semestern ska du ju ha kvar. Man ska inte ha semester när man egentligen borde ha varit sjukskriven.
Just det, efter de fyra första veckorna fick jag även beviljat 25% sjukskrivning för den sista tiden jag hade kvar att jobba. Det var inget problem alls med försäkringskassan. Om jag minns rätt så pratade kuratorn och läkaren ihop sig om min sjukskrivning. Du kan kanske gå den vägen när läkaren saknar förståelse.
Och eftersom jag inte kan få ur mig allt jag vill säga i ett och samma inlägg så fortsätter jag igen.
Det var jag själv som ville börja jobba. Jag tror inte att det var uteslutet med lite längre sjukskrivning. Kuratorn sa att det egentligen kanske var lite tidigt för mig att börja jobba efter fyra veckor. Jag kraschade ordentligt när jag slutade jobbet och flyttade hem igen. Nu är det ingen som vet om jag hade fått längre sjukskrivning, men jag hade inga som helst problem med den tiden jag fick. Varken från försäkringskassa eller läkare.
Jag vet inte vad du jobbar med, men på mitt jobb hade de stor förståelse och jag fick anpassade arbetsuppgifter. Du ska självklart inte gå tillbaka för tidigt, men jag ville bara säga att det finns bra arbetsplatser också. Fast eftersom du har varit med förut vet du nog vad din arbetsgivare går för.
Jag lider med dig, man ska inte behöva oroa sig för myndighetsbeslut när man har det som jobbigast. *kram*