Inlägg från: Serendipity |Visa alla inlägg
  • Serendipity

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

södermalm skrev 2010-06-08 08:03:58 följande:
    L gick med gåvagn för första gången i går Men några egna steg, det är lååååååååångt bort.
    Samma här o vi har väldigt jämngamla ungar, eller hur Flört
  • Serendipity
    södermalm skrev 2010-06-09 09:34:32 följande:
    Seren - ja, det är väl inte mer än max ett par veckor väl? L blir 11 månader på måndag.
    Sara - han tar vääääldigt tveksamma steg längs soffbordet, typ 2....Bara för att jag jublade så över att han gick i måndags kväll med vagnen, vägrade han igår.
    Det är inga veckor det handlar om, Elsa blir 11 månader på söndag

Hon tar också väääldigt tveksamma steg längs soffbordet. Står mest på tå och fattar inte hur hon ska använda fötterna. Storebror gick när han var 13 månader, så vi siktar väl på det
  • Serendipity
    Milla C skrev 2010-06-13 20:34:09 följande:
    När alla var samlade - denna gång i serveringen faktiskt - kom en gammal klubbkamrat till maken fram och pratar. Han säger till mig "Det är mycket lättare med två barn än ett". "Nej" säger jag."Jodå, det är det". "Nej, det är det inte!".  "Jo, det vet jag av erfarenhet" säger han. "Jag med" svarar jag.Hjärta.
    Hahaha! Vaddå lättare med två barn än ett? Nej, jag håller med dig.
  • Serendipity
    junibarn76 skrev 2010-06-14 10:26:24 följande:

Nu ska jag inte säga att jag tycker att det är lättare med två barn men jag tycker att det är lättare med barn nummer två än vad det var med barn nummer ett. Blev det snurrigt?

Jag tycker alltså att det är mycket lättare att hantera barn den här gången jämfört med första gången.

visst har du rätt i fdet, men barn nr 1 blir ju inte lättare för det, och i kombination ökar svårigheterna exponentiellt!
  • Serendipity
    M73 skrev 2010-06-14 12:09:01 följande:
    tvåbarnschocken blir kanske mindre om man får bebisen som skriker, kräks och är våldsamt energisk först o den lugna, stillsamma som tvåa? *s* Fast dom ÄR underbara nästan jämt.
    det fick jag ju.. men jag håller med om, som Pyttis nämner,  att numera känns det som egentid då man är hemma med bara 1 av barnen. Och om man är hemma 2 vuxna med bara 1 barn är det semester.

Och barn nr 1 är fortfarande energisk för två
  • Serendipity
    IdaVi skrev 2010-06-28 12:42:11 följande:
    Nån som har något bra tips för att komma över trötthet?? Jag är så himla trött nu, får nästan mjölksyra i armarna av ingenting, är yr och flåsig. Kanske är det värmen som spökar? Eller att jag är uppe och kissar 3-4 ggr/natt? Eller blodvärdet? Ska sova en stund när Ida sover snart, kanske hjälper lite. Pust!

Hoppas tårtan blev god Ela och grattis till födelsedagsbarnet i efterskott!
    Jag var inte yr, men mjölksyra i benen. De domnade nästan bort när jag gick omkring. Jag fick mäta syresättning och de gjorde t om EKG! Inget fel.. Det försvann så fort ungen var ute...
  • Serendipity
    cilla67 skrev 2010-08-03 17:08:36 följande:
    Tack för tumhållning!

Som jag nyss skrev i 1-3-tråden, så fick jag en "slutsiffra" på 700 nånting - jag tyckte det lät lite, men har ingen koll på vad man brukar ha. Barnmorskan menade att det var bra siffror, men jag tycker ändå det känns lite lite. Oftast när man hör om KUB-siffror verkar folk ha fått per trisomi, och då blir ju siffrorna betydligt högre. Är det nån här som har koll?
    Jag fick 1:632 eller vad det nu var... Känner ingen (IRL då) som fått under 1:5000 så för mig kändes det urdåligt. Men bättre än siffrorna jag normalt skulle haft för åldern.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8