• hggeli

Ni som inte såg ngt hjärta slå i v 5-7, gick allt bra ändå?

Tack för det ni skriver, ger mig hopp.
    Vet att denna tråd är gammal men skriver i allafall.
    Har varit på flera tidiga vul ty de gav mig ett tidigt där barnmorska trodde jag hade utomkvedshavandeskap, hon såg fel vid äggstock och såg inget i livmoder, dock var jag så tidigt nu va jag förstår. Kanske redan i vecka 3+6. Tog positivt gravtest någon dag innan men vad jag förstår kan man bli positiv några dagar innan förväntat menstruation.
    Vid återbesök 2 dagar tidigare såg de att hormoner fördubblats, vilket tyder på 90 procent chans det är en normal grav. De såg inget i livmodern nu heller. Bokade in mig på återbesök 10 dagar senare.
    10 dagar senare såg de en hinnsäck och en gulsäck. Läkare sa att nu är han säker på en graviditet i livmodern, men det är tidigt. Ser helt normalt ut för tidig graviditet dock. Trodde ju jag skulle vara i vecka 6+1 så trodde det borde va ett embryo men läkare verkade rätt lugn. Fick tid igen 10 dar senare. Tänkte då måste vi se hjärtat.
    10 dagar senare såg de hinnsäck, gulsäck med ett litet embryo på 3 mm inuti, men inte ett hjärta. Usch vart livrädd då jag trodde jag ska vara i vecka 7+4. Läkare sa dock att jag inte ska vara orolig och att hon tror det är normalt eftersom det växer. Hon tror att jag bara är tidigare än vad jag trott, även fast jag sa jag vart positiv på gravtest för ca 23 dagar sen och jag vet exakt när vi hade sex som gjorde mig gravid. Hon lät så positiv och jag frågade om hon tycker jag ska slappna av och sätta min tillit till att allt är bra. Det tyckte hon, så jag antar att läkare är försiktiga om de inte verkligen tror det. Vi ska tillbaks om 10 dagar till efter detta, 4 dagar från nu. Jag är ubernervös och nu kommer vi säkert se ett hjärta om allt är normalt. Jag antar att pyret borde ha vuxit några millimeter och jag vet att sist såg man hjärtat när Milo var bara 4.3 millimeter. Läkare sa dock att hon hade blivit förvånad se hjärta nu för oss, för pyret var bara 2.5-3 mm och det är för tidigt men har en normal tillväxtkurva för att vara ca 10 dagar tidigare än vi trott.
    Långt inlägg detta...men jag hoppas allt går bra och känns skönt få läsa era positiva historier...jag hoppas jag kan joina dem. Men jag trodde inte man kunde flyttas tillbaks så mkt som 10 dagar, men vi kanske flyttas fram igen sen. Kanske kan endel bebbar va lite trögväxta i starten bara. =)

Svar på tråden Ni som inte såg ngt hjärta slå i v 5-7, gick allt bra ändå?