• Yoshii

Tar livet slut om man skaffar barn tidigt?

Ja "vänner " som skiter i en för att man har barn är ju inga vänner.
    Bara för att man har barn behöver man ju inte prata barn & blöjor helatiden ;)
    Jag är nog samma människa nu som innan, har barnasinnet kvar men vet vad ansvar är på sammagång.

"när man har slutat leka är man död" ;)

• Yoshii
    MassiiMotoo skrev 2010-03-18 14:49:38 följande:
    Precis så känner jag! NÄr jag t.ex umgås med nya kretsar eller när jag började ett nytt jobb 08 så pratade vi länge tills DE frågade på jobbet eller de nya vännerna om mig lite. Och jag sa sen att jag hade en sambo och ett barn (Då). Blev de ganska förvånade eftersom jag paratde inte om min son och var  typ "normal" HAHA joo jag är faktiskt en egen individ med. Inte bara en mamma utan jag är jag oxå!!
    Nej precis.
    Det existerar inte bara barn i ens huvud bara för att dom finns =)
  • Yoshii

Jo men åldern är bara en siffra, stämmer inte altid in på personen bara.

Vissa 20 åringar är jätte barnsliga & vill absolut inte ta ansvar för något, medans andra tycker att allt detta är en självklarhet.

• Yoshii

Klart att livet inte ser ut som innan när man skaffar barn!
    Men man blir inte fullt handikappad bara för att man får barn & är ung!

Ja jag målar upp en bra bild för att jag har då inte upplevt det fullt så läskigt & uppofrande att få barn =)

Är inne på min 3a nu, så livet är inte slut för det, absolut inte.

• Yoshii
    paulisa skrev 2010-03-18 20:52:05 följande:
    Klart det är läskigt och uppoffrande!! Jag älskar dock att prioritera mitt barn, jobba deltid, hämta tidigt på dagis (jobba hemifrån kvällar/nätter för att kompensera), göra utflykter, gå till öppna förskolan, laga god mat, planera barnvänliga sverigesemestrar i stugor etc. För mig är det en "uppoffring" som jag gärna gör, men utan min dotter hade jag ju levt lite annorlunda.  Eller kanske är det bara så att du är en bättre människa och mamma än vad jag är som upplever det annorlunda ;) Det är ju himla fult att säga att mammarollen är något annat än totalt underbar.
    haha att jag skulle vara en bättre mamma tror jag inte ;)

Jag menade bara på att när man är ung så drar oftast äldre alla unga över samma kam Det var mera så jag menade.

Jag hade helt andra intressen än kanske många andra i min ålder.
    Jag var gärna hemma & tog det lugnt än att gå ut & festa {#lang_emotions_smile}
  • Yoshii
    WPmamman skrev 2010-03-18 21:10:52 följande:
    Vilken tråkig värld om det inte funnits variation
    Ja absolut!! haha {#lang_emotions_laughing}
  • Yoshii
    TwistedSister skrev 2010-03-18 21:19:37 följande:
    Ja hahaha men så är det man måste gå och balansera på någon slags medelväg hela tiden Man är ju lika fruktansvärd både om man börjar jobba "för tidigt" eller om man är hemmafru som väljer bort karriär eller om man får barn före eller efter åldern 25-35. Dessutom får man absolut inte ha mer än en pappa till sina barn, eller bo i hyresrätt, eller gud förbjude skaffa barn utan att vara i ett fast förhållande! Jag ORKAR inte ens försöka göra rätt. 
    haha ja det där känner jag igen! {#lang_emotions_wink}
  • Yoshii

Skrev nästan en hel novell om hur jag upplevde att få barn, men det försvann!!!

Men jag håller med föregående. Alla är vi olika & tur är väl det!

Jag kände inte att jag missade något. Jag är 27 nu & har gjort en heldel men känner jag att jag har missat något.. nej...
    Men det är JAG {#lang_emotions_smile}

• Yoshii

Är det verkligen SÅ fel att tycka att det är roligt att ha barn??

• Yoshii

Precis, vi alla är olika & jag tror mera det handlar om hur man är som pesron.
    Jag förstår TS inlägg pga att är man ung så kan man få höra en & annan komentar så som skall du inte ut & festa av dig innan mm.

ööh nej jag har aldrig varit intresserad utav det, är 27år nu & känner fortfarande inte det "behovet" Jag har min familj & mina vänner & det är det som betyder mest för mig.
    Så är jag som person & alla är inte som jag.

Så nej livet tar inte slut för att man får barn.. för då är man död!

(skulle man skaffat barn då?)

• Yoshii
    Helene OSV skrev 2010-03-19 17:55:27 följande:
    Mitt liv började när jag fick barn!
    Säger detsamma =)
Svar på tråden Tar livet slut om man skaffar barn tidigt?