• Celoo

Tar livet slut om man skaffar barn tidigt?

Själv så tycker jag att mitt liv började när jag fick min son! men jag har aldrig tyckt om att festa eller dylikt och har inte heller direkt känt att jag måste resa runt i världen innan jag får barn.
    Pratade för några år sedan med en kvinna jag träffade på som hade en liten kille och hon var 36 år gammal och sa "Jag hade gärna valt att skaffa barn när jag var runt 20 känner jag nu, och vem säger att man inte kan åka ut och resa då när barnen är vuxna?" och så har jag också känt att jag hellre vill göra.
    Nu menar jag inte att det finns något rätt eller fel när det kommer till ålder att skaffa barn och jag tycker att man kan hålla sina kommentarer för sig själv om man inte har något positivt att säga och man ska ha en väldigt god anledning isåfall att spy ut något.
    Har man bestämt sig för att behålla barnet är det sista man vill höra är att man går miste om sin framtid eller dylikt.
    Nu blev jag gravid när jag var 22 så jag kan inte direkt klassa som ung mamma på så sätt kanske men min (fd) bästa killkompis skrev bara "Nej tyvärr kan jag inte gratulera utan jag tycker att du borde göra abort, jag vet att det känns fel och jobbigt att överväga ett sånt beslut nu men när du väl gjort aborten kommer du må så mycket bättre för du är fortfarande ung och kan få ett barn senare i livet. Du borde satsa på att skaffa dig en utbildning istället".
    Det var verkligen det sista jag behövde höra och sa upp kontakten med honom och jag kan säga att jag inte gjort något bättre i mitt liv än när jag fick min vackra son och jag och vår lilla familj klarar oss galant nu och jag vågar säga att vi är båda bra föräldrar och han har ett tryggt hem!.

Så nej, det där är så individuellt, man kan inte tro att bara för att man själv känner att man själv skulle förlora/förlorat livet när man själv är/var ung så betyder inte det att alla andra är likadana.

• Celoo
    gnuttenn skrev 2010-03-20 11:55:37 följande:
    Jag påstod inte att jag va/är missnöjd med mitt liv och tycker att det är värdelöst. Det jag menar är att nu känns det som att meningen med livet börjar. Eller hur man nu väl ska förklara så att alla blir nöjda..
    känner samma sak här, självklart hade man ett liv innan man fick barn med men man kan väl säga att man börjat se sitt liv i ett annat ljus och uppskatta det på ett annat sätt.
    så är det hursomhelst för mig och det kanske är bättre att säga att det haqr hänt en radikal förändring till skillnad från hur det såg innan och för mig i det positiva hållet.
Svar på tråden Tar livet slut om man skaffar barn tidigt?