Inlägg från: LillaVargen |Visa alla inlägg
  • LillaVargen

Tar livet slut om man skaffar barn tidigt?

När man får barn tidigt missar man ju de sk "ansvarslösa" åren som trots allt är lite roliga ;) De tonåriga egoåren kommer aldrig tillbaka. Hur man än vänder o vrider på det finns ingen mall som passar alla. När man blir mamma är man ju det livet ut. Vid 18 eller vid 40. Livet varken börjar eller tar slut när man får barn. Jag tror de flesta som avråder unga att skaffa barn gör det av ren välvilja. Att man önskar att de ska få uppleva livets ALLA faser. Att inte ha för bråttom genom livet :)

• LillaVargen
    TwistedSister skrev 2010-03-20 15:28:52 följande:
    Hmm jag vill gärna ifrågasätta vad det är de här ansvarslösa ego-åren innehåller som är så viktigt?När blev det en norm att alla skulle gå igenom den här fasen i livet, vem uppfann den? Kul, kanske för vissa, men inte speciellt utvecklande. Jag kan också skita i allt å va totalt ego, det är bara att lämna ungarna på trappan utanför nåt barnhem, men jag tror inte ego-perioder varken före eller efter man har fått barn är något som gör mig till en bättre människa eller får mig att trivas bättre med mitt liv. Snarare tvärtom då. Det verkar ju mest vara en bieffekt av att vi spenderar så mycket tid i utbildningar nuförtiden, alltså inget som är baserat på allmänmänskliga behov av något slag. Därför drar jag slutsatsen att man visst kan missa den här perioden i livet och klara sig alldeles utmärkt ändå! (själv hann jag med en sån här period men inte har jag haft nån nytta av det)
    Du förstod visst inte vad jag menade, suck. Det är inget viktigt med de ansvarslösa åren o DET är min poäng. Även om inte du/alla behöver så vill de allra flesta unga gå ut med kompisar, bli förälskade, festa o bara få bry sig om sig själva, ingen som uppfunnit detta utan det är en av livets alla faser. O nej du kan inte vara ansvarslös o lämna barnen i ngt trapphus någonstans när du är mamma, snälla du. Har du valt att sätta ett barn till världen prioriterar du någon annan före dig själv. Jag tycker verkligen alla ska göra som de känner är bäst, man kan inte placeras samtliga i en mall som jag skrev. Så länge man själv är nöjd med sin tillvaro. Min åsikt är att om folk avråder unga att skaffa barn tidigt ligger det välvilja bakom. Så du som ung ska hinna med dig själv innan, slippa separera från pappan, skaffa dig utbildning ja du förstår säkert. Om du vill förstå vad jag menar dvs ;)  
Svar på tråden Tar livet slut om man skaffar barn tidigt?