Inlägg från: MassiiMotoo |Visa alla inlägg
  • MassiiMotoo

Tar livet slut om man skaffar barn tidigt?

Dem kommentarerna du skriver i Ts fik jag INNAN jag ens planerade barn!

Jag blev tillsammans med min sambo när jag var 17 år några dagar innan jag blev 18 år flyttade vi ihop. Jagvar nykär och allt gick ganska fort då vi förlovade oss en mån efter att vi blivit ihop!

Bara de fick många av mina kompisar att säga just den kommentaren;

" Du har inte levt ditt liv än"

Riktigt irriterande faktiskt!! Vad vet dem va man själv anser att leva sitt liv! O jag nu tycker att jag hittat min man som jag ska leva med borde de inte stöt det??

Jag bröt med många av kompisarna pga detta. Men vad ska man annars göra?!

• MassiiMotoo

JO visst är de en viss skillnad men tanke att jag fick dn kommentaren redan DÅ av mina kompisar säger mkt om dem.

De trodde att jag slutade leva när jag blev ihop med honom och flyttade ihop. Enligt dem levde jag inte mitt liv längre.

Idagär jag tillsammans med samma man ,snart 8 år, och har två barn tillsammans.

• MassiiMotoo
    Love3 skrev 2010-03-18 13:35:27 följande:
    Ja "vänner " som skiter i en för att man har barn är ju inga vänner.Bara för att man har barn behöver man ju inte prata barn & blöjor helatiden ;)Jag är nog samma människa nu som innan, har barnasinnet kvar men vet vad ansvar är på sammagång."när man har slutat leka är man död" ;)
    Precis så känner jag!

NÄr jag t.ex umgås med nya kretsar eller när jag började ett nytt jobb 08 så pratade vi länge tills DE frågade på jobbet eller de nya vännerna om mig lite. Och jag sa sen att jag hade en sambo och ett barn (Då). Blev de ganska förvånade eftersom jag paratde inte om min son och var  typ "normal" HAHA joo jag är faktiskt en egen individ med. Inte bara en mamma utan jag är jag oxå!!
  • MassiiMotoo
    Mizca skrev 2010-03-18 13:33:54 följande:
    Jag fick aldrig såna kommentar när jag och maken hittade till varandra. Det var när jag gick på gymnasiet och eftersom vi bodde en bit från varandra kunde vi bara ses på helger/lov så jag valde ju faktiskt att träffa honom eftersom jag träffade mina vänner varje dag ändå!Men för att jag valde bort festandet på helgerna förlorade jag dom vännerna, men jag anser dom inte riktiga vänner då!Jag har inga barn nu, men är gift sedan snart fyra år och vart tillsammans med samma kille i åtta år och hittat nya vänner som gillar mig för den jag är..Man kan ju umgås med vänner även om man har en partner, så vännerna behöver ju inte sluta att vara med en bara för att man väljer killen/tjejen på helgerna. Jag menar, man har ju väldigt mkt tid även på vardagarna med vänner.
    Förstår de då ni sågs på helgerna och lov. Min sambo bodde är och vi umgicks HELA tiden. Förstår ändå mina fd vänner som sa så att jag umgicks bara med min sambo. Men vad ska jag göra. jag var nykär och helt förälskad. Ville inget annat än att var med honom och inte han heller.

Men de var hårda och kom med många kommentarer och de vägrade inse att han faktiskt kunde vara mannen fö mig. Utan de hela tiden sa att jag fortfarande var ung och inte visste riktigt vad jag gjorde.

Det senare gick längre och en av dem sa ; "Kom inte hit och gråt för oss när han dumpar dig!"

Det fick vara för min del. INgen riktigt vän säger så!

Jag försökte ändå umgås med några av dem men det blev stelt och inte roligt alls.Så vi till slut gled isär.
    Är glad för detta idag de var inga riktigta vänner!
Svar på tråden Tar livet slut om man skaffar barn tidigt?