mucklis skrev 2011-08-17 21:47:48 följande:
Tjena!
Är ny här och har funderat länge på tygblöjor. Tycker det är smidigt med engångs när jag är ute på stan, men skulle kunna tänka mig att ha tyg till min son när vi är hemma. Sparar ju iaf lite pengar i börsen tänker jag. =) Blir det supermkt tvätt? =)
Det blir en del tvätt, det går inte att neka till, men för mig gör det inte så mycket. Jag blir glad för varje blöja jag sparar in och så tycker jag verkligen att tygisarna har funkat så bra på min son. Jag tål inte riktigt lukten av engångs, men det är ju som sagt smidigt på stan och så. Fast nu kör vi bara tygisar, har inte köpt engångs på snart 4 mån, i början varvade vi en del med engångs så det gick väl ca 1 pkt i månaden då.
Köp ett litet startpaket och prova! :) Varva kanske med engångs i början tills ni fått in snitsen så att inte tygisarna känns för betungande. Ett bra och billigt startpaket om ni orkar vika lite är 2 Imse vimse blöjbyxor i pul och ca 21 vikisar. Jag tycker vikandet är "terapigöra".
Jag tänker såhär... Jag sparar i runda slängar 12 000 kr på att använda tygisar på sonen och jag vill gärna ha fler barn sedan.. så säg 3 barn a´ 12. 000 kr blir 36 000 kr som man slipper lägga på blöjor. Inte så illa alls.. skulle ju räcka till varsitt körkort till barnen eller så.. istället för att bajsa bort pengarna.. haha.