Tygblöjetråden 24
Jag läste innan jag själv började m tygisar om folk som tyckte bäst om vikisar o tänkte att de nog var lite "konstiga". Det verkade ju så invecklat tyckte jag. Men här är just vikisarna favorit! BG är super de m, men det blir oftast sambon som använder dem (då han inte riktigt orkat lära sig vikningen) + att de behöver så lång tid på sig att torka. Vikisarna är ju som redan skrivits billiga, torkar snabbt, super till allt möjligt (tunn filt, underlägg vid blöjbyte på annan plats, trasa av olika slag mm). Att vika och få till det tar inte alls lång tid att lära sig heller och på vår unge så är det helt överlägset när det kommer till att fånga bajset! Vi har som sagt klarat oss på två blöjbyxor de första 5 månaderna. Varvar, så de får vädra ur mellan användningarna (vid varje byte) och ibland har det krävts att vi tvättar av dem för hand lite snabbt (vi har tvättstuga ca 1 gång i veckan). Sköljer man av tygisarna o hänger de på tork luktar det absolut ingenting om dem (där är bg mkt sämre då de ju dröjer innan de är torra) och då har det inte varit några problem att ha blöjor liggande i en vecka om det är så.