Inlägg från: johlinn |Visa alla inlägg
  • johlinn

Tygblöjetråden 24

tygtiger - frott'eblöjor är överlägset bäst för att stoppa stora mängder löst bajs. Men för oss funkade också BG:s pocketblöjor bra, E. körde med lite bajs ofta, och då stannade det kvar. Blöjbyxor, jag har nyligen börjat använda wonderwraps och är supernöjd: http://www.barnshop.se/index.php?cPath=51_74 

• johlinn

Emmelinan - minimundus.se har en uträknare där man kan kolla hur mycket man kan spara. Det förutsätter att man tar reda på priset på blöjor i lite olika storlekar, jag räknade med ca 2 kr på varje för jat var för lat...

• johlinn

Till nattblöja använder vi till 2,5-åringen bumgenious med 1 vanligt inlägg och 1 boosterinlägg + ett bambufrottéinlägg. Tjockt och gosigt, men inte för bylsigt. Ibland behövs det inte så mycket i, men jag vill inte chansa, ibland är det på gränsen på läckage och vi har haft läckage några gånger. Måste erkänna att jag inte använder tygisar på natten alltid, ibland är det skönt o köra engångs där! Det kan också hänga ihop med att vi inte kunnat använda tyg på natten förräns på senare tid då han fått ilsket röd hud med små blåsor oavsett vilka blöjor vi testat  (naturmaterial eller torrskikt i olika varianter). Nu går det dock bra.

• johlinn

mina älsta bumgenious är visserligen slitna i kardborren, men har inte märkt något av slitage i resår eller laminering. De är 2,5 år gamla och rejält användna.

• johlinn

kollat och jämfört med nyare blöjor. Resåren är visserligen lite stummare i de gamla, men långt ifrån slut.

• johlinn

Höstflickan - försök hitta några enstaka blöjor att testa, köp inte på dig alltför stora paket innan du provat. Om det inte är jättebilliga begagnatpaket förstås, ibland hittar man stora paket med vikisar, formsydda och blöjbyxor till jättebra pris och då kan det ändå vara värt att köpa många även om man inte kommer använda det. Vikisar är fö underbara till mycket annat, vi har dem som skötbordsunderlägg och torkar även golv och bord rena från mat med dem

• johlinn

gedansk - ja, jag använder bara microfiberinlägg till mina pocketblöjor. De varierar i uppsugningsförmåga, men är i princip alltid bra om de inte blivit igentäppta.

• johlinn

tygtiger - om det är en bebis som bajsar små mängder ofta fungerar xs fuzzi över förväntan. Ffa är det ju en så himla söt liten blöja

• johlinn

köpte hem några iv aio stl xl för o se om de passade bättre, tycker att bg börjar bli lite korta nu i längden. Den nya, 4.0 fungerar bättre, men så småningom växer nog skrutt ur dem också innan vi är klara med blöjor. Iaf om han fortsätter vara så smal som han är nu. Men oj oj oj vad stora de var, iv's xl alltså. de passar absolut inte till en smal knappt 11 kg's, förhoppningsvis passar de när han vuxit till sig lite.

Svar på tråden Tygblöjetråden 24