Tygblöjetråden 24
Tygtiger
Häng upp dem på tork mellan tvättarna om du vill tvätta sällan, så slipper du att de ligger och möglar.
Tygtiger
Häng upp dem på tork mellan tvättarna om du vill tvätta sällan, så slipper du att de ligger och möglar.
Tygtiger
Det låter vettigt! :)
Vi tvättar också minst var tredje dag sedan vi fick vår bebis, och det hade vi gjort vare sig vi använt tygblöjor eller ej, det blir helt enkelt mycket tvätt ändå!
Jag läste ett tips om att JYSK har rutvävda "tvättlappar" 70*70 cm som kostade omkring 120 kr för 10 st. De ska funka lika bra som vanliga vikisar.
Det som alltid har fungerat bra med 60 graders tvätt med en skvätt parfymfritt tvättmedel gör det helt plötsligt inte längre! Nu luktar blöjorna kiss efter tvätt!! Vad ska jag göra? Jag misstänker att det kan ha blivit sköljmedel i dem som varit kvar i maskinen sedan innan.
Ett annat tips är att sy/köp tygpåsar och ha blöjorna i. Jag tycker det är toppen! Vänder ut och in på påsarna och slänger med dem med blöjorna i tvätten. Då behöver jag aldrig ta i blöjorna och har heller ingen hink som drar åt sig lukt efter ett tag. Nu på sommaren tycker jag att blöjorna luktar lite mer än innan, kanske beror på att sonen kissar mer, så nu förvarar jag tygpåsarna på balkongen. Bajsar gör han mer eller mindre uteslutande på pottan efter sömn och efter mat.
Så fort bajset bli fastare så brukar fläckarna försvinna. När barnet bara ammas så brukar blöjorna vara lite gulfläckiga, men det är eg. inte så mycket att bry sig om. Fläckarna försvinner i tvätten och såkommer det nya, men som sagt så försvinner fläckarna när barnet börjar äta vanlig mat. Men att hängtorka i solen är ju toppen nu under sommaren! :)
Vet ni var man kan köpa BGs flip? Finns det någon sida som säljer till Sverige?
Är det någon som provat de här blöjbyxorna? www.babykind.co.uk/blueberrycoveralls.htm Jag tycker att de liknar Weehugger fast utan de extra flikarna inuti som man kan lägga inläggen i.
Hur mycket har ni lagt ut på tygblöjor? Jag har köpt för runt 2000 och sonen är nu 11 mån. Jag kommer kunna använda det mesta till nästa barn också. Jag är sugen på att köpa några blöjbyxor till för runt 500 kr sammanlagt men känner mig dumsnål... Egentligen tjänar jag ju in de på bara några veckor gentemot att köpa engångs.. men ändå.
Vad använder ni som extra inlägg när era barn börjar kissa mer? Jag funderar på att köpa till microfiberdukar och vika in i vikisarna.. men vi planerar ett barn till nu och jag är lite fundersam om jag kommer orka vika när vi har två barn. Fast har jag tur är sonen torr när nästa barn kommer. Vi kör EClight och han trivs med pottan.