Inlägg från: johlinn |Visa alla inlägg
  • johlinn

Tygblöjetråden 24

Bejbi - jag stoppar en bg med 1 stort inlägg, 1 nyfödingsinlägg och en bambubooster i bambufrotté. Eller en IV-aio. Det räcker hela natten. MEN - den behöver bytas på morgonen, börjar han krypa omkring en stund på morgonen börjar det komma mer kiss än blöjan tål

• johlinn
    IVFmamma skrev 2010-09-21 20:29:39 följande:
    Har du nått extra inlägg i dina AIO?
    nej!
  • johlinn
    Maria K skrev 2010-09-24 12:16:48 följande:
    En storleksfråga, vi använder pockets (fuzzi bunz mest) och då vår dotter är prematur så fick vi ju använda engångsblöjor först och sen XS, hon väger nu ca 7,5kg och har fortfarande storlek S.

Men vad har vanliga "stora" bäbisar för storlek när de föds?
    Bäbis ska komma om typ 1,5 månad och på den tiden tror jag inte N har växt i M storleken.
    Ingen aning, E. var yttepytte och prematur fuzzisarna var de enda som satt riktigt bra. Men när han vägde ca 3 kg så hade han nog kunnat haft stl S på Fuzzi, jag hade dock inte köpt någon sån utan bara en M som var gigantisk. Dock så passade faktiskt BG onesize rätt hyggligt så vi körde mest på dem.
  • johlinn

myran - lätt är det, men smidigt är det inte. Frottéblöjorna suger ruskigt mycket och är toppen för o suga upp mycket kiss och löst bajs. MEN de är tjocka och otympliga på ett litet barn. Tycker jag alltså!

• johlinn

Myran - Jag hör och förstår Har själv köpt ALLT nytt och är nöjd med det!
    Jag skulle föreslå flanell på dagtid om du väljer formsytt, och gärna med inlägg att boosta med då de ibland behöver bytas väl ofta för min smak annars.

• johlinn
    havochsol skrev 2010-10-03 15:58:55 följande:
    Hej alla,
    jag bor utomlands och har lyckats hitta tygblöjor här! Överlycklig som jag blev så köpte jag 6 st i S för nyfödda som väger mindre än 3,5 kg. Ska sen komplettera med att köpa one size. Dessa som jag köpt nu har flanell i insidan och inlägg läggs emellan blöjan och utsidan. Hur många sådana är det värt att köpa innan de går upp i vikten till 3,5 kg? Kan one-size läcka i början när de ännu inte väger så mycket? Kan jag ha fler inlägg i one size för att förhindra läckage?

Sen nästa sak. Min man är jätteemot att köpa tygblöjor eftersom han vet att vi är ganska lata av oss. Han tror att vi kommer att ha spenderat en massa pengar på blöjor som vi inte kommer använda och får då istället köpa engångsblöjor istället. Jag tror verkligen på dessa blöjor, men nu undrar jag, hur jobbigt är det med tygblöjor egentligen? Är 24 st i minsta laget? Hur ofta tvättar ni och hur många inlägg har ni utöver varje blöja?

Tacksam för alla svar.
    Jag är garanterat en av de lataste människorna jag vet! på riktigt! jag kan tycka att det är jobbigt att vika ihop papperskassarna jag använder till tvätten emellan gångerna... Men tygisar tycker jag inte är ett endaste dugg jobbigt. Med engångs måste du köpa och släpa hem blöjor i mängder och slänga och därmed släpa UT dem igen ofta. Tygisar vet du alltid att du har hemma, det blir ändå så mycket tvätt med en liten att en extra maskin var tredje dag inte spelar så stor roll. Jag tycker det fungerar toppen!
    Sambon - som också är lat, använder gärna våra pockets med kardborre. Han tycker det är lika enkelt som o använda engångs. visst, han tvättar eller viker inga blöjor, men han sköljer upp om det behövs (jag sköljer bajsblöjor och sambon sköljer även kissblöjor)
  • johlinn

Jag har ca 30 blöjor, men det är för o ha tillräckligt så att jag inte måste vika direkt när blöjorna är torra från tvätten. Också enklare o ha lite extra på dagis så att de inte riskerar att stå utan. Har 4 extra inlägg som jag boostar med om jag kör tyg på natten. Kör till viss del plast på natten av lathetsskäl. Tyg läcker ibland och de blir rätt bylsiga med nattstoppning.

• johlinn
    havochsol skrev 2010-10-06 08:51:42 följande:
    Hej tack för alla svaren och skönt att höra att det går att vara lat och ha tygblöjor samtidigt. Jag ska nog köpa ett helt paket bums!
    jupp, lyssna på yrväder, hon är en klok kvinna! provpaket rules Sen hittar ni den blöja som ni trivs bäst med alla tre och då kan du köpa hur mycket du vill. vet hur ivrig man kan vara innan bebis är ute, men det GÅR bra o köpa grejer sen också

*fortsätter tygblöjesurfa lite* Tycker att E. har börjat visa tendenser till att bli för lång för bg. inte än, men att det skulle kunna bli så snart, den börjar kännas lite kort helt enkelt. Ni som använt den blöjan, hur långa var era barn när ni slutade?
  • johlinn

Bejbi - på dem i frotté fungerar det, inte riktigt lika bra som på rutvävda vikisar, men helt acceptabelt! På dem i flanell - inte en chans

• johlinn

om du är mer intresserad av blöjbyxor med Pul och kardborre så gillar jag wonder wraps, den är one size, men jag har bara använt den sen E. blev ganska stor, från ca 9 kg eller så.

Svar på tråden Tygblöjetråden 24