Inlägg från: johlinn |Visa alla inlägg
  • johlinn

Tygblöjetråden 24

ullbyxor ÄR svalt, skönt, enkelt! Men jag använde blandat ull och blöjbyxor i materialet som kallas för pul då det också är enkelt fast på ett annat sätt! köp ett par av varje byxa och se vad som känns bäst för er! 

De flesta blöjbyxor är i olika storlekar, men storleksintervallen är olika. Många går o använda omlott så att man inte alltid behöver alla storlekar om du förstår vad jag menar? Den här varianten har jag storlek 2 i och tycker är bra: http://www.lillalammet.se/little-lamb-blojbyxa-pul-for-tygblojor-p-105-c-147.aspx På den sidan finns även ullbyxor.

Hur många blöjbyxor man behöver är lite olika beroende på hur ofta de blir fläckiga av bajs. Ullbyxor rengör sig i princip av sig självt så de behöver nästan inte tvättas mer än en gång per månad, bara torka emellan kissbyten. Men en 3-4 stycken blöjbyxor tyckte jag var bra o växla mellan.

Inlägg kan du absolut avvakta med, det behövs inte i början.    

• johlinn

SaJoMa - grattis till Malte!

Vi hade också en sjuk liten bebis, men det var som avkoppling för mig att hålla på med tygblöjorna. Prova nya sorter, tvätta dem, lägga i inlägg osv... 

Jag hoppas att han mår bättre och bättre och att ni kommer in i alla rutiner hemma! Skriv upp allt ni gör en dag, det är "kul" o ha sen när man kommit en bit till. Helt otroligt imponerad av oss själva blev jag när jag läste hur vi höll på den första tiden med mediciner och blöjbyten och sondning...    

• johlinn

Llotta- är det begagnat du är ute efter när det gäller pockets? Märkligt att de slutat säljas nya bg med kardborre, har du hört Om de kan ta hem till dig?

Kläder: byxor har varit svårt. Bäst har pops byxor varit, iaf de med generös vidd i midjan. Sen har jag dragit åt den justerbara resåren massor.

• johlinn

Myllymuksut har väl kardborre som val på sina pockets? Ingen blöja jag provat själv dock, men de ser fina ut..,

• johlinn

Llotta - pop-byxorna ÄR vida i benen på lillskrutt också Men som "tur" är har han även benskenor, så den extra vidden är bra för honom även där...

• johlinn
    llotta skrev 2012-08-25 09:19:29 följande:
    johlinn - skönt att du kan se det positivt

Det underlättar

Angående mjukisbyxor har jag varit mycket förtjust i de här: http://www.minimundus.se/popup/klader/plysch_midjebyxor_40-90.htm 

Som extra inlägg har jag ibland lagt dubbla bg-inlägg i blöjan. De suger mycket och är inte så tjocka.  

barbamama - vi har helt enkelt lagt in fler inlägg om vi ska vara borta längre. Så det har fungerat bra! 

• johlinn

MiniMillan2011 skrev 2012-08-25 11:50:55 följande:
    Vi ska ha en liten till om två månader å jag funderar lite på om det är lönt att köpa tygisar i storlek nb? Eller om det funkar med de från fem kg?? Vi har iv formsydda... När de är små...

Vi körde med de från 5 kg fast vek dem i bakänden. Det gick bra trots att vi hade en liten liten på 2,5 kg med mycket smala ben. Bylsigt, men fungerade bra, i det läget hade jag fortfarande illusionen om att jag skulle göra det här billigt och köpte därför inte nb-storlek. I dagsläget skulle jag kanske gjort annorlunda - köp 1 i stl nb för o testa blir mitt råd!
Svar på tråden Tygblöjetråden 24