Inlägg från: johlinn |Visa alla inlägg
  • johlinn

Tygblöjetråden 24

llotta skrev 2012-03-24 13:03:37 följande:
    Johlinn - har du provat Fuzzi bunz one size. Har bara ett par stycken - men det känns som en utmärkt blöja som kan följa med länge och tre knappar i trekant så de är lätta att justera på alla möjliga sätt särskilt eftersom även gummibanden är justerbara...

justerbara gummiband låter intressant värre! Måste testas - tack!
  • johlinn

Bikarbonat är mer koncentrerat, så ta det om du har möjlighet att välja. Jag har det i tvättmedelsfacket.

• johlinn

Amalia- jag får nog prova en sån oxå... Fick hem fuzzi buns one size igår. Inte provat den än, men den SER liten ut.

• johlinn

babykind firar "real nappy week" med erbjudanden på bla real easy nappies, en onesizeblöja som jag är mycket nöjd med! Pundet ligger bra nu också

• johlinn
    llotta skrev 2012-04-15 23:26:35 följande:
    Du menade nog all-in-one när du skrev one size Finns erbjudandet kvar imorgon ska jag nog beställa några...

Trööööött! Ja, så menade jag! Erbjudandet gäller hela veckan!
  • johlinn
    llotta skrev 2012-04-16 13:25:47 följande:

johlinn - Det var ju ett fantastiskt pris! Hur är det med möjligheten att lägga in extra inlägg?

I övrigt så är jag hemskt nyfiken på era erfarenheter kring tygblöjor på förskolan. I vår kommun har man med sig egna blöjor och det skulle ju kännas rätt konstigt att huxflux behöva börja köpa en massa...

finns en ficka där man stoppar in ett fast inlägg. Där finns gott om plats för extra inlägg! Jättebra pris tycker jag

Vi har också en kommun där man tar med sig egna blöjor och jag sa bara innan inskolning att vi använder tygblöjor till barnet så var det inget mer med det. Nu har jag använt pocketblöjor till förskolan och har varit noga med o ha samma sort där alltid så det blir lättare för dem, det har fungerat jätebra!    
  • johlinn
    betula skrev 2012-04-17 14:53:51 följande:
    Vill utfärda en liten varning för att skölja av vikblöjor genom att hålla dem i toastolen och spola, TAPPA INTE!! Lyckades just spola ner en jysk-trasa i holken. Det verkar ha gott "bra", men reningsverket lär ju inte bli glada :/
    Skäms
Svar på tråden Tygblöjetråden 24