Inlägg från: johlinn |Visa alla inlägg
  • johlinn

Florentina - jag vet inte om det är så viktigt att vatten släpps igenom direkt genom tyget på ett torrinlägg. Det blöta brukar gå in i blöjan ganska snabbt ändå med lite tryck. Jag använde en vanlig fleecefilt där vattnet pärlade sig på och det gick bra ändå

Jania - det där ser definitivt ut som pocketblöjor

jag har provat formsydda blöjor från lillalammet.se och är mycket nöjd! Rekommenderas!

• johlinn

betula - våran kille som är smal, har alltid haft annan passform än iv-byxorna tycker jag. När de har sagt 5-8 kg har han kunnat ha dem tills han vägt 9-10 kg tex... Så jag skulle köpa en S till om det är den ni behöver nu.

• johlinn

Äntligen har dagis börjat använda pulpåse till blöjorna! Blev galen på att vi fick hem så mkt plastpåsar, i början tänkte jag att det var bra med lite skräppåsar, men vi fick hem dem fortare ön de gick åt!

• johlinn

llotta- vi väger blöjor varje år inför en undersökning på sjukhuset... Inte sp kul i göra, men det är lite kul i veta hur mkt han kissar på olika tider under dagen. Vi kör dock engångs de dagarna, enklare!

• johlinn

Vi har kört pockets onesize från nyfödd, liten sådan oxå. Lite otympligt, men de rör sig p andra sidan inte så mkt när de är små. Vi är nöjda!! Annars är fb perfekt size oxa bra då deras stl medium räcker länge men inte är lika otymplig.

• johlinn

emmy- Det blir inte lika torrt med tygblöjor som med engångs, det kommer det aldrig att bli. du kan nog lugnt byta lite mer sällan än du gör, säg var tredje timme iaf! Jag lägger i inlägget innan och har färdiga blöjor vid skötbordet. Tänk på att det är resår i midjan, så du kan dra åt lite mer än du gjort låter det som. Det är inte meningen att det ska glipa vid låren. Du ska lätt komma in med två fingrar emellan vid resåren i ryggen. Det har jag använt som måttstock.

jag har bytt ca var fjärde timme sen vi fick ordning på bajset, innan kom det bajs hela tiden så då bytte vi tokofta.  

• johlinn

sajoma - du kan lägga in lösa inlägg i aio-blöjor, det har jag gjort utan problem. De hålls kvar tillräckligt bra!

Bg3.0 har vi använt och är jättenöjda med. Du kan läsa mina blöjrecensioner på min blogg här på fl. Om du vill ha annat ytskikt i bg-blöjan kan du lägga en tvättlapp el dyl i blöjan utanför fickan. Andra inlägg inne i fickan.

• johlinn

Fröken sol- det har berott på dagsform... Vissa dagar var allt så eländigt i det var så mkt annan tvätt att det bara blev engångs. Andra dagar blev jag bara mer peppad o tyckte jag sparade ännu mer resurser genom o använda tyg när det blev täta byten. Sammantaget har jag o familjen ändå gjort en bra insats, så vi kan unna oss lite skräpiga engångs ibland för bekvämlighets skull!

• johlinn

Iv:s aio i mindre storlekar var toppen tycker jag, vi hade inte många av dem, men jag gillade dem! Kardborre har varit överlägset på vår tunnis faktiskt, han ändrar också kroppsform nu och då och det gör det svårjusterat med knappar. Jag kämpar och kämpar och VILL att knappblöjorna ska sitta bra så att vi kan byta storlek, men det är fortfarande onesize med kardborre som sitter bäst. Kanske ska prova ytterligare någon variant??? Oskyldig 

Svar på tråden Tygblöjetråden 24