Inlägg från: johlinn |Visa alla inlägg
  • johlinn

Tygblöjetråden 24

Åhå, visste inte att det fanns en toddlervariant, vart har du sett dem?

• johlinn

llotta - jag har kört Skona och ocean bastvätt. miljömärkta, parfymfria och i pulverform.

• johlinn
    Nillan77 skrev 2012-01-01 18:57:31 följande:
    Tvättmedlet Ocean kan man köpa på Granngården. Sedan kan man beställa det via Imsevimse också.

eller från oceans egen sida, de har hemkörning. 

Helene - prova att tvätta med bikarbonat i tvättmedelsfacket. Funkar toppen mot all slags lukt.
  • johlinn
    Helene 325 skrev 2012-01-01 20:56:06 följande:
    tack johlinn, Är det bättre att tvätta i bikarbonat än ättika, har läst det någonstans. sne läste jag att man kan lägga i blöt i vatten och ättika en natt och tvätta dagen efteråt, kan man testa de och tvätta med bikarbonat? någon som vet

jag tycker att bikarbonat är snäppet mer effektivt än ättika. Men ättika fungerar också bra!

llotta - jag tror skona är bra, det har låg tvålhalt o är fritt från zeoliter.
  • johlinn

Ah - båda är bakteriedödande helt enkelt! Både basiska och sura saker Min tygblöjekarriär finns summerad i min blogg här på fl, har en med titeln tygblöjor. Har sen dess provat några fler blöjor, men det mesta stämmer.

• johlinn

Helene- han mår bra nu, tack!! Fast hans andra o halva tredje år var inte så lätta de heller! Men nu är han superpigg o stark

• johlinn

trollet - pockets blir ju tunnare. AIO i större storlekar blir väl bylsiga för våra barn som ju inte kissar allt i blöjan. Särskilt storleksanpassade pockets, alltså inte  onesize, tycker jag fungerar bra. De hämmar inte rörligheten alls är väldigt smidiga. Ex fuzzi bunx. Jag kör på med tygisarna och lär nog få göra så ett tag till - E. är inte redo för blöjfrihet ännu, som tidigast till sommaren. Han är 3,5 nu.

• johlinn
    Loreena skrev 2012-01-05 20:10:19 följande:
    Hur är det med Fuzzy Bunz i One size? Jag tänkte om barnet redan är så stort att han skulle behöva ha large så kanske inte one size pocketblöjorna blir så bylsiga?
    Jag står och funderar på att investera i några.
    jag tänker snarare att han kanske snart växer ur de i onesize! det är så det är för oss iaf.  Large i fb kommer räcka länge, medans han trots att viktgränsen är långt ifrån nådd håller på att växa ur i det närmsta alla onesize-blöjor vi har provat.
  • johlinn

Loreena- jo, men han är speciell min kille smal som bara den, utvecklingsförsenad, och urinläckage pga funktionshindret. Så de flesta normala 3,5-åringar med tygisar skulle jag tro är torra!

• johlinn
    Jania skrev 2012-01-07 12:04:16 följande:

Ingen som har nå't tips på detta????

det finns många ullbyxor som är dra-uppmodell. Minimundus har någon variant vet jag.
Svar på tråden Tygblöjetråden 24