Giraff skrev 2010-05-29 20:09:35 följande:
Lite mer flip-utvärdering här:
Jag äger just nu fyra BG flip- ytterbyxor och det verkar räcka. Möjligen hade en till varit bra. Man får använda kanske 2 om dagen, för det mesta torkar jag bara av det lite inuti med toapapper men efter kanske 3 byten vill man sköja av det. Och efter nån dag tvätta det i 60 grader. Men de torkar ju fort, är bara som en tunn goretex typ. De kan börja lukta lite instängt kiss efter ett tag. Och nån gång har jag fått tvätta benkanten med galltvål.
Vi har nu 4 organicinlägg och typ 18 stay dry.
På dagarna använder vi stay dry- inläggen för att de känns så torra och trevliga. På natten har vi kört organic-inlägget som är en tjock filt som man viker i 3, och de suger upp mer.
Nån gång har vi kört stay dry på natten och då läckte det på grund av överkissning. Nån annan gång har det också läckt men då satt de inte på ordentligt. Man måste ju sätta dem lagom tajt kring benen, och inlägget sitter fast i en fläpp som hade vikt sig åt fel håll en gång så kisset kunde fortsätta rinna ut när hon låg på rygg. Annars är de torra och små och smidiga. Stay dry torkar rätt så snabbt, den andra tar en dag kanske. Vi har bara tvättställ inomhus och vi hinner få torra blöjor om vi tvättar var 2-3 dag.
Har även engångsinlägg men har inte testat dem ännu. Ska åka en massa tåg på onsdag så då kommer de nog till pass. Vill inte slösa på dem i onödan eftersom vi måste beställa dem...;)
Kul att andra blir inspirerade. Hoppas ni gillar dem också, det är ju lite risky att rekommendera saker ibland men jag tycker verkligen de här är bra.