enny signatur skrev 2011-10-30 17:36:55 följande:
De blöjor jag använder på natten nu (ja inte till mig...) är mjuka typ fanellblöjor. Svärmor köpte hem tre flannellhanddukar från ikea (står som kökshanddukar) och jag tyckte de var väääääldigt lika. Bör väl gå att använda generellt? de har dock mönster å sig men...
våra blöjbyxor blir väldigt blöta :/ har mssa så byter ju då men.. hur tusan kan de inte stå emot?
och kardeborreband är bra :)
Vilket märke använder du? Imses tyckte jag blev blöta, men vi hade rätt många i NB att byta med så det gjorde inget. Nature babies blir inte blöta om man använder dem nattetid ens, men tyvärr så är knapparna lite knepiga och Pul-tyget blir lite noppigt. Men de funkar helt klart över nattblöjan. Wehugger wraps använder vi på dagarna, för om sonen sover i dem blir flikarna som håller fast inlägget blöta och då måste de tvättas och kan inte användas mer förrän efter nästa tvätt. Vi har två Wehuggerblöjbyxor till dagarna och två Nature babies till natten. Eg. hade vi velat ha fler par blöjbyxor men Babykind har haft lite dåligt med blöjor på lager på sistone, och 4 blöjbyxor räcker ju eg.