enny signatur skrev 2011-10-23 22:25:30 följande:
Hur förvarar ni blöjorna?
Vi har inte tvättmaskin hemma (jo men den behöver lagas och installeras) så vi får tvätta i tvättstugan. Blir ju inte lika ofta och det blir att bära dit det. Nu har vi bindor, blöjor och tyglappas som vi är oense om hur vi hanterar (och tshirtar, handduka och allt annat som vi använder på dagarna. Jag vill skölja av och torka ovanför badkaret för att lägga i en egen tvättkorg (stängd, så bör inte lukta massa) men maken hatar det och vill lägga dem i vatten tills dess... dvs korg ed vatten och allt i. jag kommer ju inte ens orka få iv'g den och det låter skitäckligt :/ men kanske bra mot mögel...
Jag har dem i en stor hemsydd tygpåse, som jag bär ut på balkongen när den börjar lukta... Tygpåsen vänder jag ut och in på och tvättar med blöjorna. Numera använder jag vanliga Icakassar också. Tar bara påsen och trycker in blöjorna i maskinen utan att ta i dom och om påsen är ok använder jag den igen, annars slänger jag den. Granntjejen som också använder tygisar till sin son använder vanliga tygpåsar som man bär hem mat i till blöjorna. Det är ju smidigt att slippa ta i dom, men man får se till att vända påsen ut och in så att blöjorna åker ur den när man stoppar in den i maskinen. :)
LÄgga i vattenbad verkar lite halväckligt... iaf när man ska ösa över till maskinen sedan. Att skölja och hänga på tork gör vi när vi reser bort, men vi skulle inte orka det till vardags.