Lillianns skrev 2011-05-28 21:51:13 följande:
Hej på er tygblöjevana,
så glad att jag hittade hit. Blir mamma i juni...förhoppningsvis...räknat till den 29juni :) så man vet ju inte. Jag vill gärna köra tygblöjor...mannen är mer tveksam. Ska vi köra allt-i-ett då? Är det lättast...eller pocket? Men då måste man dela isär dessa och lägga ihop när de tvättats? Bambu verkar ju vara ett mjukt och fint material och skonsamt för miljön och rumpan.
Har hittat en jättefin nätbutik där de säljer tygblöjor och lite ekologiska andra saker som jag gillar
www.littlebloom.se har någon handlat där? Hur funkar ImseVimses allt-i-ett blöjor, de är ju inte med bambu. Gillar liksom inte fleece det känns så syntetiskt men det verkar vara två flikar i vimseblöjoran. De säljer imse med knappar där också och Muksut som har bambu.
Behöver man köpa speciella nyföddblöjor eller de som är S funkar?
Vi tänkte ECa också...hur många blöjor behöver man då? Kör man tygblöja på natten? Kissar de mycket på natten? Funkar tygblöja då eller man får ha en pappersblöja? Är väldigt emot papper då jag själv får rejäla problem av det vid mens så jag kör helt i tyg.
Många frågor...från en ekonörd...behöver alla tips...
aio eller pockets, båda är lika enkla att använda!
Min sambo är inte tillnärmelsevis lika intresserad av detta som jag, men han går med på det för min skull och för att han har köpt något av mina argument, oklart vilket Jag frågade inte så noga när han gick med på det. Vi kör bumgenious pockets och är nöjda med dem. De är med kardborre vilket gör dem väldigt enkla att använda.
Tygblöjor fungerar toppen på natten, IV aio fungerar ofta ensam på natten, en pocketblöja stoppar du bara i ett eller ett par extra inlägg i. Det blir bylsigt, men på natten ska man ju ändå inte röra sig så mycket.