Inlägg från: Amalia079 |Visa alla inlägg
  • Amalia079

Tygblöjetråden 24

hos littlebloom.se hade de en kampanjkod ute på sjalbarn
    kod Tygblöja som gav 15% rabatt på tygblöjor och bärsjalar :) Gällde över helgen.
    De har redan bra priser på ImseVimse och Alvehamn. De formsydda från Alvehamn är jättegoa :)

Jag har inte använt rispapper då toan ligger nära till duschen så man kan spola av bajset direkt ner i toan. 

• Amalia079
    Sofina skrev 2011-11-25 14:09:02 följande:
    Någon som använt swaddlebees eller musksut? Är de smidiga för barnet och är AIO att föredra? (exempelvis gillar inte min 4månaders IV, för bulsig runt magen, gör så hon kräks mycket)

Funderar även på vad som är bäst mot barnets hud, bambufrotté?

www.littlebloom.se/product.html/muksut-allt-i...
    Hej Sofina,
    Vi har uteslutande använt Muksut och har köpt dessa på butiken du nämner. De är också nätta och fina och med bambu mot huden är de hur mjuka som helst och blir inte heller särskilt blöta. Bambu suger jättebra. Vi har haft både pocket, allt-i-ett och formsydda till lite olika tillfällen.

Såg att de hade lite rea nu då jag skulle behöva lite extra nu när det är dagis dax :)

De hade rea på Imse Vimse också på Littlebloom om någon använder dom.

Lycka till!!
  • Amalia079

Muksut har trainingpants i one size som det får plats ett inlägg i. Det är pul utvändigt och knäpps med knappar i sidan men är nättare än en pocketblöja. Den funka bra för oss som körde lite EC också.

littlebloom.se har både den och Imse Vimse trainingpants. Imse Vimse har trainingpants som är ganska små och de krymper i tvätten lite också.

Pockets från Muksut är också jättenätt och fin. Sen hade vi en drapå modell på ytterbyxa från Kushies tror jag men den kan man inte precis lägga något i.

Vi hade inte rispapper, det blev bara en massa kladd tyckte jag.

• Amalia079

Litet tips om man vill köpa lite billiga tygblöjor nu på
    www.littlebloom.se

Alvehamns formsydda köp3 o betala 2

Sen är det halva priset på allt i ett blöja med knappar från Imse Vimse :) 

• Amalia079
    johlinn skrev 2012-03-24 12:00:53 följande:
    Iv:s aio i mindre storlekar var toppen tycker jag, vi hade inte många av dem, men jag gillade dem! Kardborre har varit överlägset på vår tunnis faktiskt, han ändrar också kroppsform nu och då och det gör det svårjusterat med knappar. Jag kämpar och kämpar och VILL att knappblöjorna ska sitta bra så att vi kan byta storlek, men det är fortfarande onesize med kardborre som sitter bäst. Kanske ska prova ytterligare någon variant??? Oskyldig 
    Muksut är ju annars en superblöja :) Våran favorit, liten och nätt i pocket där man kan lägga i så mycket man vill. Eller muksut formsydda, hade den inte varit så dyr hade vi nog haft mest av den med en mjuk ullbyxa på.
  • Amalia079
    Bobelin skrev 2012-04-01 12:32:22 följande:
    ÅÅH, risk finns ju att man blir lite köpgalen och inte alls sparar några pengar!
    Ja köpgalen kan man allt bli men det blir fint i blöjhögen på toa när man har så många färger och mönster :) hihiiii... Det är ju ganska lätt o sälja dom sen :) Man köpte ju en del begagnat i början men sen hittar man ju många fina nya. Har man dom till ett par barn o sen säljer så sparar man ju ändå mycket jämfört med pappersblöjor
    Glad påsk 
  • Amalia079
    johlinn skrev 2012-03-30 14:15:59 följande:
    Amalia- jag får nog prova en sån oxå... Fick hem fuzzi buns one size igår. Inte provat den än, men den SER liten ut.
    Jag gillar att det är naturmaterial också i Muksut. Sen är de finare :)
  • Amalia079
    betula skrev 2012-04-18 11:35:08 följande:
    Jag är lite intresserad av EC, men har aldrig orkat sätta mig in i det. Vet inte riktigt hur jag skall få tummen ur och komma igång med det och sen är det det där m att potta i rätt tid. Nog syns det när han bajsar allt (hela ungen tar i och blir helt röd i ansiktet), men det känns som man är lite sent ute just då. Känns taskigt att liksom hiva av alla kläder o så när han är mitt i.
    Fick jättemånga bra tips av de som har web-butiken littlebloom.se
    Hon verkar ha massa erfarenhet och säljer ju tygblöjor pottor o annat man behöver till det. Maila henne o se vad hon säger :) Kostar ju inget att fråga om bra tips...

Lycka till... 
  • Amalia079
    llotta skrev 2012-05-06 22:07:20 följande:
    Tack så mycket, Fröken sol! Spännande att höra. Nu har vi inga vikisar, men det kanske det blir ändå förr eller senare...

Våra nya blöjor, Real easy nappies, är så himla fina. Inte hårdtestade än, men jag tror att vi kommer kunna trivas med dem. Dock är de stora. Jag tror att medium beskrevs som 6,8-13 kg eller så och på vår A som väger knappt tio kg fick vi knäppa på nästan minsta i midjan. Inte mig emot, då räcker de ju längre!
    Hej hej, var har du köpt dessa? Svårt att hitta bra butiker i sverige med bra utbud??
  • Amalia079
    Van01 skrev 2012-05-29 23:29:09 följande:
    Hej! Jag undrar om det finns någon som har använt Babylands pocket newborn. Jag hittade ngn som säljer nya för 70kr, och ville veta om de är bra.
    De där funkade inte alls för oss...men det kan ju vara olika. Vi har haft vikisar och formsydda i frotté från Imse Vimse när de var nyfödda. Nu blir det mest pocket och allt-i-ett. Någon som provat Imse Vimses nya och förbättrade modell på allt-i-ett? Det är inte lika många storlekar längre såg jag...

Köpte Alvehamns formsydda för 79kr styck på littlebloom.se de funkar ganska bra som nattblöja med en tjock bambufrotté inlägg och ytterbyxa på :) 
  • Amalia079
    Bobelin skrev 2012-06-04 09:09:48 följande:
    Jo jag vet att solen bleker dessa fläckar. Om det ändå var sol....

Har testat en formsydd i frotté från Ullrike och den funkar bra på dagen men blir för blöt på natten. Har beställt några till (från Minimundus). 
    Har du testat Imse Vimses frotté för natten? Nu när hon är lite större har vi Alvehamns för vi fick tag i billiga och lägger ett bambu-inlägg i för natten. Funkar jättebra. Alvehmans är one-size men vi tyckte de var lite klumpiga när hon va nyfödd men nu är de helt ok. Vi har inte dessa på dagen utan bara som nattblöja. 

Kolla mitt inlägg två längre upp :)

Har du provat bikarbonat på det gula, häll lite ättika i tvättmaskinen också.

• Amalia079
    Amalia079 skrev 2012-06-01 11:34:28 följande:
    De där funkade inte alls för oss...men det kan ju vara olika. Vi har haft vikisar och formsydda i frotté från Imse Vimse när de var nyfödda. Nu blir det mest pocket och allt-i-ett. Någon som provat Imse Vimses nya och förbättrade modell på allt-i-ett? Det är inte lika många storlekar längre såg jag...

Köpte Alvehamns formsydda för 79kr styck på littlebloom.se de funkar ganska bra som nattblöja med en tjock bambufrotté inlägg och ytterbyxa på :) 
    Med koden tygis kan du shoppa med 15% rabatt på hela sortimentet med tygblöjor i butiken ovan. Gäller till lördag och jag fick koden i ett vip kundmail så jag vet inte om den funkar för alla men jag antar att man kan prova ändå :)

Köpte några nya modellen Imse Vimse AIO för att testa...kan skriva om den sen :)
  • Amalia079
    llotta skrev 2012-07-06 20:03:22 följande:
    Chokladgroda - välkommen hit och grattis till den lilla i magen!

Fröken sol - härligt! Jag ser mkt fram emot att få börja potträningen mer ordentligt. A, som är knappt femton månader, har på eget bevåg börjat säga till även när hon är kissnödig ibland. Jag ska nog beställa några trainingpants. Någon som vet några som är tillräckligt små för att passa 10 kg och drygt 80 cm smalfis?
    Imse Vimse i storlek L skulle säkert passa, de krymper lite när de tvättats
  • Amalia079
    llotta skrev 2012-07-09 12:54:32 följande:
    Amalia079 - tack. Det är de jag har sneglat på. Ska nog se till att få iväg en beställning, tänker mig nog att först prova med en och köpa fler om den passar!
    Alltid bra att prova en först för o se om modellen är bra. Jag gillar Imse Vimse för de ser ut som en liten trosa och finns med små söta mönster också :) 

De har bra priser på alla Imse Vimse blöjor på littlebloom.se nu och de har både låg frakt och kostnadsfri faktura :)

Det blir nog till att fylla på lite för mig...med ett litet knytt i magen som fastnat nu tror jag tihii ;) 
  • Amalia079
    Pudel skrev 2012-07-25 21:18:50 följande:
    Vi är också nyfikna på att använda tygblöjor. Vi tänkte lägga en beställning hos ImseVimse men känner oss lite frågande kring hur många blöjor som kommer att behövas till ett spädbarn? 

Sedan tänkte jag tipsa om hundbajspåsar som är tillverkade av majsstärkelse, de har tidigare gått att köpa från Kennelklubben. Lite mer miljövänligt än vanliga hundbajspåsar.  
    Tips är att kolla www.littlebloom.se/category.html/rea-tygblojor de har bra priser på imse vimse just nu och lite andra sorter också :)  De flesta rekommenderar ca25 tygblöjor men vi har betydligt fler...man har liksom samlat på sig efter hand och man blir nyfiken på att prova olika modeller också. Vikisar i början men sen har vi kört pocket och allt-i-ett. Vikisar från Imse Vimse är perfekta till annat också sen typ som snutte, torktrasa och inlägg på natten, tunn filt på sommaren och att hänga för vagnen :)

Vi kör pul-påse som man kan tvätta tillsammans med blöjorna så slipper man engångspåsar också.

• Amalia079
    Angels76 skrev 2012-10-07 19:49:39 följande:
    Smålänningen ska ladda upp med tygblöjor igen.  

För  7 år sedan använde vi ImseVimse vikblöjor med blöjbyxor. Hade några formsydda också men de blev så styva och jag fick dem inte att hålla tätt. Har kikat lite på ImseVimses nya smartblöjor med formsydda blöjor till. Någon som testat dessa? 

Några andra tips på bra blöjor som håller längre period?

De gamla formsydda i flanell blev mycket hårdare av vårt vatten än de nya formsydda i frotté tycker vi. De håller kisset lite längre också då de är lite tjockare. Jag gillar att det bara är två storlekar på ytterbyxorna nu så slipper man köpa så många :)

• Amalia079
    Bobelin skrev 2013-04-10 08:54:16 följande:
    Vad ska man satsa på för blöjor till dagis??
    Fuzzibunsen håller inte tillräckligt länge. Har tre Wonderoos som skulle funka perfekt, men har dem som nattblöjor nu. Har tre Happy Heinies med kardborre och två med knappar som skulle hålla, men de med knappar är hopplöst svåra att knäppa bra så de går bort. Behöver alltså komplettera lite. Men med vad!? Tips önskas.
    Vi hade muksuts pocket som dagisblöja med inlägg. Torkar snabbt så man behöver inte så många :) Vi la inlägg i så de var färdiga för dagispersonalen att bara ta på.

http://www.littlebloom.se/category.html/pocket%20tygbloja 

Lycka till!! 
Svar på tråden Tygblöjetråden 24